عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

فرماندار گالیکش در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان:

آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

فرماندار گالیکش در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان گفت: آموزش مهمترین و موثرترین اقدامی است که باید در کاهش آسیب‌های مربوط به حوزه‌های فرهنگی اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، جمعیت، اقتصاد و غیره به آن پرداخته شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، احمد تجری‌مفرد فرماندار شهرستان پیش‌ازظهر چهارشنبه (16تیرماه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر کشور، درگیر دو جنگ اقتصادی و اجتماعی از سوی استکبار و دشمنان نظام می‌باشد، اظهار کرد: مسائل مرتبط با حوزه اجتماعی فرهنگی از مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌های هر جامعه است و در همین راستا طلاق، اعتیاد، بیکاری و فقر از موضوعات مهم و تاثیرگذار بشمار می‌روند.

تجری‌مفرد با اشاره به اهمیت خانه فرهنگ در حوزه اجتماعی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و آغاز به کار خانه‌های فرهنگ در شهرها از الزامات مسائل فرهنگی و اجتماعی شهروندان است که باید بطور جدی از سوی شهرداری‌ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی تکدی‌گری در سطح شهرها جزء ضروریات مهم محسوب شده لذا باید بطور ویژه در دستور کار اداره بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط با آن قرار گیرد.

فرماندار گالیکش گفت: باتوجه به نقش جلوه‌های بصری و تبلیغات محیطی در با اهمیت نشان دادن مناسبت‌ها و مراسمات ملی و مذهبی، شهرداری‌ها با همکاری بسیج و سپاه اقدامات لازم را در خصوص آذین‌بندی شهرها در مناسبت‌های مختلف نظیر اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها بطور گسترده و ویژه مدنظر داشته باشند.

تجری‌مفرد عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات باید در حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به فراخور وظیفه‌مندی و شرح وظایف قانونی خود اقدام نموده و گزارشات آن را نیز به فرمانداری ارسال نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی یکسان شهروندان از خدمات آموزشی و تحصیلی افزود: نیازمندی تبلت برای دانش‌آموزان اقشار ضعیف و کم‌درآمد باید شناسایی و برآورد هزینه شود تا با همکاری دستگاه‌ها، بخشداری‌ها از طریق دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، بسیج و آموزش‌و‌پرورش نسبت به تامین و تهیه آن اقدام شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی و ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی در سطح شهرستان یکی از نیازهای اساسی در حوزه فرهنگی و آموزش‌و‌پرورش به شمار می‌رود، لذا اداره آموزش‌وپرورش شهرستان به عنوان متولی این امر باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

فرماندار گالیکش افزود: اداره آموزش‌و‌پرورش پیگیری‌های لازم را در خصوص جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سطح شهرستان در دستور کار قرار دهد.

تجری‌مفرد بیان کرد: راه‌اندازی و ایجاد مرکز بازتوانی و توانبخشی ترک اعتیاد شبانه‌روزی در سطح شهرستان با کمک بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های متولی استانی و شهرستانی بعنوان یک نیاز اساسی و کاربردی در بحث مقابله و درمان اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید به صورت جدی پیگیری و برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: با توجه به افزایش آمار خودکشی‌ها در منطقه و جلوگیری از این معضل، بازرسی و بازدید از داروخانه‌های سطح شهر با حضور مسئولین ذیربط در اسرع وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار گالیکش در پایان تصریح کرد: بازدید و سرکشی از سلامت آب شرب شهروندان، نانوایی‌ها و مراکز عرضه غذا و مواد غذایی نیز به صورت ویژه و سرزده در دستور کار قرار خواهد گرفت.


آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

 

آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

 

آموزش مهمترین اقدام‌ موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 274
  • کد خبر : 84739