عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در بندرگز برگزار شد


جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در بندرگز برگزار شد

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سوم خرداد در بندرگز برگزار شد

 جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سوم خرداد ، سالروز فتح خرمشهر با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بندرگز در محل فرمانداری برگزار شد .

فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه گفت : سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزیهای ایران در جنگ تحمیلی است .

"علی اصغر میرزایی" افزود : فتح خرمشهر به عنوان حماسه ای جاویدان در تاریخ انقلاب اسلامی است که می توان از آن به عنوان یک حماسه بزرگ ملی یاد کرد .

وی اظهار داشت : سالروز آزاد سازی خرمشهر ، تجلی فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت است .

میرزایی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ مقاومت و ایستادگی به جوانان اظهار کرد : در روزهای جنگ تحمیلی توانستیم با کمترین امکانات و تجهیزات بر دشمن فائق آییم ، لذا امروز نیز باید این باور را به جوانان و نسل های آینده منتقل کنیم.

فرماندار بندرگز با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار جوانان در همه عرصه ها افزود : در تمامی دوران دفاع مقدس جوانان ، جنگ را اداره می کردند و نقش مهمی در آن داشتند .

میرزایی با اشاره به اینکه آزادی شهر خرمشهر تا آنجایی مهم بود که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد ، ادامه داد : این شهر در زمان سقوطش با استقامت دلیرانه مردم و با دست های خالی از تجهیزات روبرو شد و دشمن خیلی سخت توانست بر آن مسلط شود اما غیور مردان ایران توانستند با اجرای یکی از پیچیده ترین عملیات رزمی و تفضل پروردگار و فرمان پذیری محض از امام راحل این شهر را آزاد کنند .

فرماندار بندرگز از تشکیل کارگروه نظامی ، فرهنگی ، اطلاع رسانی ، پشتیبانی ، ایثارگران ، ورزش و آموزش و پژوهش در ستاد بزرگداشت سوم خرداد این شهرستان خبر داد . میرزایی ادامه داد : بمناسبت سالروز فتح خرمشهر ، یادواره شهدای تخریب استانهای شمالی نیز در بندرگز برگزار خواهد شد .

رییس ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد شهرستان بندرگز تاکید کرد : تمامی دستگاههای اجرایی برای بزرگداشت روز سوم خرداد ، سالروز فتح خرمشهر مسوولیت دارند و باید با همه توان در این راستا برنامه ریزی کنند .

امام جمعه شهرستان بندرگز هم در این جلسه ، آزادی خرمشهر را تجلی قدرت لایزال الهی دانست و گفت : این رویداد تاریخی از جاودانه ترین حماسه های دفاع ملت از آب و خاک این سرزمین است .

حجت الاسلام و المسلمین "سید مصطفی محمدی" افزود : سوم خرداد ، یاد آور دلاور مردی و ایثار شهیدان ، استقامت و پایداری ملت ایران و اوج خدا باوری و خلوص نیت امام شهیدان ، خمینی کبیر ( ره ) است .

وی تصریح کرد : در فتح خرمشهر ثابت شد نظام اسلامی با برخورداری از موهبت رهبری خردمند و هوشمندانه ، از ظرفیت های بالایی برای رویارویی با تهدیدات دشمنان بهره مند است .

امام جمعه بندرگز ، انتقال خاطرات ، وقایع و حماسه دفاع مقدس از جمله سوم خرداد به نسل کنونی و آینده را ضروری خواند .

در این جلسه ، اعضای حاضر به بیان دیدگاه های خود در خصوص برگزاری هر چه بهتر سالروز حماسه سوم خرداد پراختند .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1285
  • کد خبر : 8486