عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم ماه محرم در آزادشهر طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می شود

فرماندار آزادشهر:

مراسم ماه محرم در آزادشهر طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می شود

 

مراسم ماه محرم در آزادشهر طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می شود

فرماندار آزادشهر گفت : در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر نیز همچنان تأکید بر حفظ سلامت مردم است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان با اشاره به موضوع انجام عزاداری و رعایت سلامت عزاداران حسینی(ع) با توجه به شیوع کرونا ویروس گفت: عزاداری در ماه محرم و صفر باید مطابق با ضوابط و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

فرماندار آزادشهر افزود : دستورالعمل های بهداشتی تحت عنوان ضوابط مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ابلاغ شده و مسئولیت اجرای این مصوبات به عهده سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است در ایام برگزاری مراسم، به صورت روزانه و طی جلساتی مستمر، شرایط را دائماً رصد نماید تا پروتکل ها رعایت شوند.
ملک حسینی گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون، مناسبت‌های مذهبی در شهرستان آزادشهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با همراهی روحانیون، پیشکسوتان هیئات، مداحان و مردم ولایی آزادشهر برگزار شده و استمرار این رویکرد در ایام محرم و صفر نیز ضرورت دارد و در این خصوص تمامی فضاهای باز مجموعه آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری‌های شهرستان آزادشهر برای برگزاری مراسم در اختیار هیئات قرار می‌گیرد.
فرماندار آزادشهر ادامه داد: ضمن این که هر گونه پذیرایی در مراسم عزاداری ممنوع است، تأکید بر خشک و خام بودن نذورات می باشد.
ایشان بیان داشت: در ایام محرم و صفر هماهنگی لازم بین دستگاه‌های متولی شهرستان آزادشهر در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، آگاه سازی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت لازم بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری باید به عنوان سه اصل اساسی مدنظر قرار گیرد.

 

وی در پایان گفت :عزاداری در فضاهای باز با یک سوم ظرفیت , در فضاهای بسته با ارتفاع بیش از ۶ متر با ظرفیت یک چهارم و با استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود. همچنین استفاده از حیاط مدارس برای هیات های مذهبی و مراسمات عزاداری بلامانع است و البته هر محیط عزاداری ابتدا باید به تایید شبکه بهداشت استان و شهرستان برسد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 324
  • کد خبر : 85262