عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه است

فرماندار آزادشهر:

قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه است

قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه است

فرماندار آزادشهر گفت: قرنطینه خانگی و حضور کمتر در معابر عمومی، می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه باشد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، ملک حسینی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آزادشهر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، اظهار داشت: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی و بدون توجه به این امر موفقیتی در جامعه حاصل نمی شود. پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

ملک حسینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا، قرنطینه خانگی و حضور کمتر در معابر عمومی است‌؛ این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه باشد.

وی استفاده از فضای مجازی را بهترین راهکار در راستای ارتقای سرانه مطالعه برشمرد و گفت: با توجه به اجبار در تعطیلی کتابخانه های عمومی، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی در راستای انس بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی بوده است.

فرماندار آزادشهر از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر کرد و افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در فضای مجازی بسیار مفید و اثرگذار است و می تواند اقشار مختلف جامعه را به سمت سوی کتاب و مطالعه سوق دهد.

حمیدرضا ملک حسینی خواستار تحرک و پویایی بیشتر متولیان حوزه کتاب در این شهرستان شد و اضافه کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه داشته باشند.

در ادامه این جلسه ناصری رئیس اداره امور کتابخانه عمومی شهرستان گزارشی از اقدامات کتابخانه ها در ایام کرونا را ارائه کرد و گفت: ارائه معرفی های متنی کتاب ، نمایشگاه‌های مجازی کتاب ، قصه گویی برای کودکان ،نشست‌های شعری(حافظ خوانی و شاهنامه خوانی )، برگزاری نشست‌های کتابخوان مجازی و همچنین برگزاری نشست‌های کتابخوان مشارکتی با اداره کتابخانه های شهرستان  و همچنین دانشگاه فرهنگیان و ....از جمله برنامه هایی است که در ایام کرونا از طریق فضای مجازی در گروه‌ها و کانال‌های کتابخوانی و در پیام رسانهای بله ، شاد، ایتا و اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.
وی همچنین افزود: با توجه به وضعیت کرونا در شهرستان و تعطیلی کتابخانه ها خدمات عضویت ، امانت و تمدید کتاب به صورت غیر حضوری اجرا می شود و طرح آزمایشی ارسال کتاب با پیک و تحویل منابع درب منازل خوشبختانه با موفقیت اجراشد.
رئیس اداره کتابخانه ها افزود: انشاالله به جهت عدم فاصله و قطع نشدن ارتباط با اعضای محترم خدمات تحویل کتاب درب منازل و خدمات غیر حضوری تمدید عضویت و کتاب نیز تداوم خواهد داشت.
خانم رجنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر در این جلسه در خصوص پیشرفت ساختمان کتابخانه های عمومی شهرهای نگین شهر و نوده خاندوز خاط نشان کرد : کتابخانه عمومی نگین شهر با همت و تلاش فرماندار ، اعضای شورای شهر و شهرداری نگین شهر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و کتابخانه عمومی نوده خاندوز 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جهت بهره برداری هرچه سریعتر نیازمند عزم جدی اعضای شورای شهر و شهردار نوده خاندوز هستیم.
  

قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه است

 

قرنطینه خانگی فرصت مناسبی برای ارتقای سرانه مطالعه است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 185
  • کد خبر : 86610