عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گنبدکاووس نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب است


گنبدکاووس نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب است

گنبدکاووس نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب است

امام جمعه گنبدکاووس در جلسه فرهنگ عمومی گنبدکاووس با محوریت هفته وحدت و رعایت حقوق شهروندی با بیان اینکه توسعه واقعی هر منطقه با عدالت محوری مدیران شهری در ارائه خدمات و توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌ها محقق می‌شود، از مدیران خواست در اجرای برنامه‌های خود به این موضوع مهم توجه کنند.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: همچنین شهردار و اعضای شورای شهر گنبدکاووس برای به حداقل رساندن دخالت اشخاص در مدیریت شهری و جلوگیری از فساد باید سیستم اتوماسیون اداری را تقویت کنند.
وی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: علما و بزرگان تشیع و تسنن با کمرنگ کردن نقاط اختلافی و تقویت مشترکات دینی و حرکت در مسیر تقریب مذاهب به تحکیم وحدت در جامعه اسلامی کمک ‌کنند.
حجت الاسلام ترابی، گنبدکاووس را نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب دانست و اظهارداشت: زندگی در این شهرستان که مردم آن با مهربانی، دوستی و محبت در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند مایه افتخار است.
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون شهرستان گنبدکاووس با اشاره به توطئه‌ همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی خواستار توجه بیشتر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به مساله وحدت اقوام و مذاهب شد.
آخوند مدد هوشمند اظهارداشت: خداوند نعمت وحدت را به برکت میلاد حضرت محمد(ص) به امت اسلامی داده تا ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد.
وی با اشاره به سایه تفرقه و نفاق بر سر امت اسلامی در عصر کنونی گفت: شناخت ابعاد مختلف سیره رسول اکرم(ص) در تقویت وحدت جامعه موثر است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید بر لزوم آشنایی بهتر مردم با حقوق شهروندی، گفت: اجرای جشنواره‌های مختلف با محوریت تقویت ارتباط شهروندان با یکدیگر باعث افزایش مشارکت قشرهای مختلف در مدیریت شهری می‌شود.
رضا شجاعی همچنین تدوین تقویم برنامه سالانه اجتماعی و فرهنگی در حوزه شهری، تهیه سند راهبردی و مشخص کردن سرانه فرهنگی، تهیه کتاب آداب و رسوم شهرستان، تاسیس کتابخانه عمومی شهرداری، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی با تکیه بر فرهنگ بومی، تدوین طرح بوستان مشاهیر و راه اندازی خانه هنرمندان و تئاتر خیابانی را از مهمترین انتظارت مردم از شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس برشمرد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 223
  • کد خبر : 86696