عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهردار بندرترکمن معارفه شد

در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور فرماندار و مدیرکل امور شهری وشوراها صورت گرفت؛

شهردار بندرترکمن معارفه شد

شهردار بندرترکمن معارفه شد

در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور فرماندار، مدیرکل امور شهری وشوراها و ائمه جمعه شهرستان"رحمان بردی قاضی لار" به عنوان شهردار بندرترکمن معارفه شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار امروز چهارشنبه 28 مهر در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت، سالروز ازدواج و ولادت باسعادت رسول اکرم (ص) و فرزند ایشان امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: ایران اسلامی رنگین‌کمانی از اقوام مختلف است که در کمال آرامش، آسایش و برادری در کنار هم زندگی می کنند استان گلستان و شهرستان ترکمن یک ایران کوچک و رنگین کمانی از تمام قومیت هاست.
وی افزود: تنوع قومی نه تنها یک تهدید نیست بلکه فرصت مناسبی برای توسعه و پویایی است که باید از آن استفاده کرد.
فرماندار گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  و تا قبل از آن دشمنان نظام و انقلاب استعمار جهانی به ویژه انگلستان با تاکید بر قومیت گرایی، وحدت و انسجام جامعه اسلامی را هدف قرار دادند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری معمار کبیر انقلاب و در ادامه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همه این توطئه‌ها خنثی شد.

وی افزود: واژه هایی که دشمنان ما به جامعه القا می کردند مسائلی بود که بر خلاف اهداف و رسالت واقعی پیامبران ما بود اساس رسالت پیامبران از ابتدا تا خاتم، برادری، برابری، صلح و دوستی بود و انشالله خداوند توفیق بدهد با تأسی از این بزرگواران وحدت خود را همچنان حفظ  و از این ظرفیت بسیار بزرگ در جهت رشد و توسعه و پویایی ایران اسلامی بهره بگیریم.
نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به معرفی شهردار جدید گفت: بالاخره بعد از ماه‌ها شهر بندرترکمن شهردار خود را شناخت، در این راستا صمیمانه از اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرترکمن تشکر می کنیم که با استفاده از قانون و مقررات و مفاد آیین‌نامه انتخابات انتخاب شهرداران شهردار را انتخاب کردند یکی از مهمترین وظایفی که قاعدتاً شورای اسلامی شهر بعد از نشستن بر کرسی بایستی انجام دهد انتخاب شهردار است که امروز این وظیفه به درستی صورت گرفت.
وی گفت: علاوه بر داشتن شاخصه های عمومی و اختصاصی لازم برای تصدی شهرداری، شاخصه ای که شهردار جدید بندر ترکمن دارد و شاید شهرداران قبلی نداشتند جوانی، پویایی، تجربه، انگیزه بسیار بالا و بومی بودن است.
 وی برخلاف برخی افراد که بومی بودن را یک تهدید می دانند گفت: بومی بودن یک فرصت است چرا که شخص بومی کاملا معضلات و مشکلات شهر و گلوگاه ها را می شناسد و با توجه به ظرفیت هایی که می شناسد در راستای توسعه شهر به بهترین وجه ممکن می تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها در حل مشکلات شهری تلاش کند.
شیرنگی گفت: امروز انتظار ما از شهردار این است که در راستای برنامه‌ها و تدابیری که پیش‌بینی و تدوین شده حرکت کند و در سال‌های آتی هم بر اساس برنامه های مداوم در راستای توسعه شهر و خدمت به مردم حرکت کند.
وی افزود: انتظار مردم از شهردار شفاف‌سازی، انضباط مالی، پاسخگو بودن، توجه به توسعه متوازن شهری و ایجاد شهری شاد، با نشاط، سرسبز و اقدامات عمرانی مناسب شهر است که این امر بایستی محقق شود.
 وی لازمه عملکرد خوب و مثبت را تعامل و همدلی دانست و گفت یکی از مهمترین الزامات زمینه ساز موفقیت و خدمتگزاری مفید شهردار، تعامل سازنده با شورای اسلامی شهر، مردم و استفاده از مشارکت ها و ظرفیت های مردمی است.
 فرماندار گفت: شهر بندرترکمن و شهرستان ترکمن از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است که متاسفانه تاکنون به خوبی بهره برداری نشده و این یکی از دلایل عدم رشد شهر بندرترکمن به عنوان سومین شهر استان است.
وی افزود: از مهمترین ظرفیت های شاخص شهرستان که در استان برند است و می‌تواند کلید توسعه شهرستان و حتی استان باشد صنایع دستی ترکمن و ظرفیت گردشگری شهرستان است و انتظار این است که با تعامل، همدلی، تدبیر، سیاستگذاری و تصمیم گیری درست مسیر توسعه شهرستان را تسریع کنیم  چرا که امروز شهر بندرترکمن نیاز به یک مدیریت جهادی و تمام وقت پای کار نیاز دارد تا قطار کندِ توسعه شهرستان با سرعت بیشتری مسیر خود را طی کند قطعاً اعضای شورای اسلامی شهر کمک بسیار خوبی هستند و با تعامل سازنده، همدلی و رفاقت این ۷ نفر به اضافه شهردار این امر محقق خواهد شد.
در این جلسه طیبه خلیلی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها نیز بر مدیریت جهادی شهردار و همراهی شورای اسلامی و مدیریت عالی شهرستان تاکید کرد و با اشاره به مسئولیت سنگین شورای دوره ششم و شهردار در جهت رفاه شهروندی، ایجاد درآمد پایدار، افزایش سرانه شهروندی تاکید کرد تلاش کنند و  گلوگاهها را و علت عدم وصول مطالبات شهرداری را شناسایی و رفع کنند.

شهردار بندرترکمن معارفه شد

 

شهردار بندرترکمن معارفه شد

 

شهردار بندرترکمن معارفه شد

 

شهردار بندرترکمن معارفه شد

 

شهردار بندرترکمن معارفه شد

 شهردار بندرترکمن معارفه شد


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .