عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

فرماندار گالیکش :

آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، حسن خسروی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و کتابخانه ها با بیان اینکه آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است گفت: لازم است که ما هم در این رابطه شناخت داشته باشیم و بدانیم که دلایل عدم اقبال عمومی به مطالعه و کاهش آن چیست. 

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود در این بخش یادآورشد: باید نیازسنجی کتابخانه ها انجام شود و در راستای رفع این نیازها در قالب تفاهم نامه اقدام شود.

فرماندار گالیکش بر لزوم مشارکت همگان در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: بخشداران محترم در رابطه با ایجاد کتابخانه های عمومی روستایی با شاخص های اعلام شده هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

خسروی افزود: یکی از آسیب هایی که در شهرستان ما وجود دارد این است که کتابخانه عمومی ما در جای مناسبی از شهر واقع نشده و مرکزیت ندارد. لذا باید در راستای ایجاد حداقل یک واحد دیگر در داخل شهر تلاش کنیم.

همچنین در آغاز این جلسه قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان نیز طی سخنانی از کم توجهی به کتابخانه های عمومی در سالهای گذشته انتقاد کرد وگفت: در دو سال گذشته فرمانداران توجهی به مشکل و آسیب کتابخانه ها نداشتند و اکنون که میبینیم فرماندار شهرستان اینقدر به آسیب های کتابخوانی اهمیت میدهد بسیار خوشحالیم.

وی ضمن اشاره به ظرایف و اهمیت کار فرهنگی ادامه داد: باید فرهنگ را به عنوان زیربنای امور مدنظر قرار دهیم اگرچه کار فرهنگی زمانبر است، دیده نمی شود و در عین حال خیلی ریشه دارتر است.

قوانلو افزود: باید دلایل عدم رغبت مردم به کتابخوانی را مشخص کنیم در همین راستال کمیته آسیب شناسی فرهنگ مطالعه را در در استان راه انداخته ایم چرا که وضعیت سرانه مطالعه ما بسیار نامطلوب است و واقعا باید آسیب شناسی کنیم.

 

آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

 

آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

 

آسیب شناسی فرهنگ مطالعه در شهرستان گالیکش ضروری است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 954
  • کد خبر : 8940