عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تزریق دوز سوم واکسن برای تمام کارکنان ادارات و اصناف الزامی است

معاون استاندار و فرماندارویژه

تزریق دوز سوم واکسن برای تمام کارکنان ادارات و اصناف الزامی است

تزریق دوز سوم واکسن برای تمام کارکنان ادارات و اصناف الزامی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان با حضور حراست های ادارات گفت: کارمندان بر اساس مصوبه ستادمقابله با کرونا موظف هستند در بازه زمانی یک هفته اقدام به تزریق دوز سوم واکسن نمایند در غیر این صورت غیبت غیرموجه برای کارکنان ثبت خواهد شد.
وی خواستار نظارت حراستهای ادارات بر کارکنان در راستای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به ویژه تزریق دوز سوم واکسن شد و افزود: بر روی تزریق دوز سوم واکسن به ویژه در روستاها باید نظارت ویژه صورت گیرد تا جلوی شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان گرفته شود.
این مقام مسئول آمار واکسیناسیون در ادارات را با میانگین ۶۰ درصد نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: انتظار می‌رود حراستها تمام اهتمام خویش را در راستای افزایش میزان واکسیناسیون نوبت سوم در جامعه هدف به کار گیرند چون با توجه به نظر متخصصین بهترین راهکار برای عبور از موجهای کرونا واکسیناسیون نوبت سوم است.
وی تصریح کرد: کرونا جزو زندگی ما شده و کارکنان ادارات نباید دچار تسامح و تساهل با این بحران شوند وی بر آگاهی شهروندان و برنامه‌ریزی بخشداری‌ها و دهیاریدر خصوص واکسیناسیون تاکید کرد.
فرهاد بدیعی رییس شبکه بهداشت و درمان نیز با اشاره به کاهش شمار بستری های کوید ۱۹ به ۴۰ نفر از احتمال افزایش آمار بستری ها در تابستان خبرداد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنندتادر واکسیناسیون دوز سوم به میانگین مطلوب برسیم چرا که در غیر اینصورت در همه‌گیری موج بعدی بیشترین آسیب را خواهیم دید.
وی با اشاره به موج کرونا در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰که ۹۷۰ نفربستری شدند گفت:از این تعداد ۵۰ درصد واکسن نزده و ۳۰ درصد دوز اولی بودند
وی تصریح کرد: با توجه به فاصله ای که با واکسیناسیون دوز اول و دوم ایجاد شده سطح ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا کاهش یافته
و با عنایت به تجربه تیرو مرداد سال گذشته همه افراد به شدت در معرض خطر هستند و این لزوم واکسیناسیون دوز سوم را خیلی جدی می نماید.
دکتر پالیده رییس مرکز بهداشت با اعلام آمادگی برای اعزام تیم سیار به ادارت برای تزریق دوز سوم، از تزریق ۶۰۰هزار دوز واکسن در شهرستان خبر داد و افزود: میزان مشارکت مردم در تزریق دوز سوم در شهر ۴۰ درصد و در روستا ۲۲ درصد است که بسیار نگران کننده است وی افزود: تا کنون گزارشی از عوارض جدی تزریق واکسن در شهرستان به ثبت نرسیده و همه باید واکسن تزریق کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 347
  • کد خبر : 91062