عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه و شهرسازی باید زمین‌های مناسب در اختیار خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه:

راه و شهرسازی باید زمین‌های مناسب در اختیار خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کند

راه و شهرسازی باید زمین‌های مناسب در اختیار خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس روز شنبه در نشست شورای مسکن گنبدکاووس گفت: بعد گذشت حدود هشت ماه از ابلاغ قانون جهش ملی مسکن در اجرای تکلیف تعیین شده برای دستگاه‌های اجرای نسبت به واگذاری رایگان زمین در بحث ساخت مسکن در حوزه روستایی مشکلی وجود ندارد اما در شهر گنبدکاووس آن گونه که باید همکاری صورت نگرفته است.
عبدالحمید گوگلانی افزود: نامه نگاری با ادارات شهرستانی انجام شده و باید هرچه زودتر زمین‌های مناسب را برای سند زدن به نام مسکن و شهرسازی شناسایی و معرفی کنند تا ساخت و ساز مسکن در شهر گنبدکاووس به مرحله اجرایی برسد.
معاون فرماندار بر پیگیری واگذاری زمین طرح شده توسط اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکید کرد و گفت: این واگذاری کمک خوبی برای تامین بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن به‌حساب می‌آید.
وی گفت: علاوه بر آن اداره راه و شهرسازی هم باید زمین‌های مناسب در اختیار خود را در شهر گنبدکاووس برای ساخت و ساز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کند.
سرپرست اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت: بیش از ۱۲ هزار شهروند ساکن گنبد در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که تاکنون صلاحت چهار هزار و ۹۸۷ نفر آنان تایید شد.
قاسم شادکام  اظهارداشت: نیاز سالانه شهر گنبد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۲ هزار و ۳۵۴ واحد است که تاکنون ۲۴ هزار متر مربع زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان از طریق واگذاری ادارات به نام این اداره سند خورد و مراحل اداری برای آغاز آن در حال انجام است.
وی با اشاره به کمبود زمین در گنبدکاووس با توجه به حجم بالای متقاضیان، گفت: گام اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر به ۵۰ هکتار زمین نیاز دارد و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌های دولتی باید در واگذاری زمین‌های مناسب اجرای طرح با اداره راه و شهرسازی همکاری داشته باشند.
سرپرست راه و شهرسازی گنبدکاووس افزود: علاوه بر ۲۴ هزار متر مربع زمین که به نام راه و شهرسازی سند خورده ، با همکاری ادارات شهرستان چندین زمین دیگر شناسایی شده و در مرحله مذاکره برای واگذاری قرار دارد.
شادکام یادآور شد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن که قبل از اجرای طرح جهش مسکن مطرح بود، ساخت یک مجتمع ۹۶ واحدی در چهار بلوک از سال ۹۹ توسط بنیاد مسکن در کوی بهارستان شهر گنبدکاووس آغاز شد و هم اینک در مرحله اسکلت و دیوارچینی قرار دارد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: در سال نخست، سهمیه شهرستان ساخت هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که باید از ۲ طریق خودمالکی و انبوه سازی اجرا شود.
مرتضی صابری ادامه داد: فروردین امسال ۲۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن شهرستان واگذار شد و در حوزه مناطق روستایی برای واگذاری زمین مشکلی وجود ندارد اما در روستاهای اقماری حاشیه شهر گنبدکاووس زمین به تعداد افراد متقاضی موجود نیست.
وی افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف از جمله ساخت در اراضی تحویلی از سایر ادارات به بنیاد مسکن در دستورکار است که شهرستان در این بخش در سال نخست ۳۰۰ واحد سهمیه دارد که تاکنون برای ۵۳۸ واحد پروانه صادر شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: در شهر اینچه برون برای ۱۵۶ واحد پروانه صادر شده اما مشکل قانونی وجود دارد و در شهر کرند هم عرصه تحویلی به بنیاد مسکن متصرف دارد که باید تعیین تکلیف شود.
صابری اظهارداشت: همچنین در طرح حمایتی دولت از اقشار پایین جامعه از محل طرح نهضت ملی مسکن، گنبدکاووس ۵۰ واحد سهمیه دارد که تاکنون ۵۰ محروم شناسایی و ۴۸ متقاضی آنان به بانک معرفی شدند و ۲۲ نفر در مرحله عقد قرارداد هستند.
فرشید رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس هم از واگذاری ۴۶ هکتار از حریم محدوده شهر اینچه برون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: این مجموعه آمادگی دارد زمین‌های بیشتری را برای ساخت مسکن در این طرح واگذار کند.
صالح محبی رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس بیان کرد: این مجموعه آماده واگذاری زمین ۱۰ هکتاری در نزدیک امام زاده یحیی بن زید(ع) بعد از حل مشکلات طرح شده با میراث فرهنگی و یک قطعه زمین ۲ هکتاری موقوفی در انتهای محله سیدآباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 461
  • کد خبر : 93221