عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار باشد


رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار باشد

رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای جامعه و بازار کار باشد

فرماندار گرگان با بیان اینکه هنوز بخش زیادی از جامعه از خدمات و ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای آگاهی کافی ندارند، گفت: در فنی و حرفه‌ای نباید منتظر بمانید که دیگران به سراغ شما بیایند بلکه باید با آموزش رشته‌ها و مهارت‌هایی که نیاز بازار و جامعه است، احساس نیاز به این آموزش‌ها را در جامعه تقویت کنید.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در نشست با مدیر و معاونین فنی و حرفه‌ای این شهرستان با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی اظهار کرد: بسیاری از دانش‌آموزانی که دیپلم می‌گیرند و حتی دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، فاقد مهارت برای ورود به بازار کار هستند و باید در خصوص تسهیل در ارائه آموزش‌های مهارتی به‌ویژه به این افراد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.
فرماندار گرگان با بیان اینکه ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای استخدام و جذب جوانان بسیار محدود است، گفت: بسیاری از افراد با فراگرفتن یک مهارت می‌توانند زندگی خود را سروسامان دهند و کسب و کاری برای خود راه بیندازند. 
وی در ادامه به سرعت رشد و پیشرفت در حوزه فناوری اشاره کرد و افزود: در برخی از رشته‌ها مانند کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ... این آموزش‌ها نیازمند به‌روزرسانی است و کسانی که در امر آموزش فنی و حرفه‌ای هستند خود باید علوم روز را فرابگیرند. ضمن اینکه لازم است آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای جامعه باشد.
پایین‌محلی با بیان اینکه هنوز بخش زیادی از جامعه از خدمات و ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای آگاهی کافی ندارند، خاطرنشان کرد: در فنی و حرفه‌ای نباید منتظر بمانید که دیگران به سراغ شما بیایند بلکه باید با آموزش رشته‌ها و مهارت‌هایی که نیاز بازار و جامعه است، احساس نیاز به این آموزش‌ها را در جامعه تقویت کنید.
وی خطاب به مدیران فنی و حرفه‌ای گرگان گفت: از نیروی جوانی و ظرفیتی که در این مجموعه وجود دارد برای شکوفایی و پرکردن و البته غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان بهره بگیرید. 
فرماندار گرگان با بیان اینکه باید قدر فرصتی که برای خدمتگزاری به مردم نصیب برخی افراد می‌شود را غنیمت دانست، اظهار کرد: اگر قرار است جامعه نجات پیدا کند تنها راه آن از طریق فرهنگ است، اگر مشکلات فرهنگی حل شد آن وقت فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، صنعت و ... نیز درست می‌شود.
وی همچنین بر حمایت‌های تسهیلاتی از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: با محوریت معاونت اقتصادی استانداری جلسه‌ای با مدیریت امور شعب بانک‌های استان گذاشته شود تا در قالب یک تفاهم‌نامه، مشکل تسهیلات کسانی که گواهینامه مهارت از فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند، رفع شود. 
پایین‌محلی درباره توزیع بودجه شهرستانی نیز بیان کرد: اعتبارات شهرستانی بین دستگاه‌های اجرایی متناسب با رضایتمندی که از آنها وجود دارد، توزیع خواهد شد و دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغالزایی فعالیت دارند، موردتوجه قرار می‌گیرند.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 231
  • کد خبر : 94277