عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس هفته دولت آغاز می‌شود

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس هفته دولت آغاز می‌شود

ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس هفته دولت آغاز می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از رفع مشکل تامین زمین ۳۶ هزار مترمربعی مورد نیاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این پروژه مهم هفته دولت امسال (۲ تا هشت شهریور) آغاز خواهد شد.
مهدی دهرویه عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس افزود: زمین بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی توسط شهرداری این شهر و از محل قدر سهم تفکیک یک قطعه زمین متعلق به بنیاد مستضعفان، واگذار شده است.
وی اضافه کرد: از نظر فرمانداری بحث زمین مورد نیاز بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس تمام شده و کسی حق ندارد به بهانه‌های واهی مانند مشکل میراث فرهنگی و یا مشروط کردن تحویل زمین در قبال انجام کار دیگر، با روح و روان مردم بازی کند.
دهرویه ادامه داد: تحویل زمین بیمارستان یک اقدام تحولی در گنبدکاووس برای اجرای پروژه‌ای که هشت سال فقط در انتظار زمین بوده، می‌باشد ضمن اینکه آموزشی شدن چهار بیمارستان دولتی این شهر از ابتدای مهرماه امسال و پذیرش دانشجو نیز قابل تقدیر است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، عدم قطع برق و آب در تابستان امسال را از دیگر اقدامات تحولی در این شهرستان دانست و گفت: با اقداماتی که شرکت برق منطقه‌ای مازندران - گلستان و نیز تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گلستان در تامین ۲۲۰ لیتر بر ثانیه از مجموع ۳۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی گنبدکاووس انجام دادند، مشکل قطع آب و برق نداشتیم.
وی از تخریب آب بندان‌های غیرمجاز حوزه گرگانرود گنبدکاووس طی ماه‌های آبان و دی امسال خبر داد و افزود: با این اقدام که با دستور استاندار و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان انجام خواهد شد، عدالت توزیع آب کشاورزی به بهره‌برداران واقعی محقق خواهد شد.
دهرویه، اجرای طرح ساماندهی آرد و نان را از دیگر اقدامات تحولی در گنبدکاووس برشمرد و اضافه کرد: با این اقدام علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، با متخلفان این حوزه نیز برخورد شد.
وی، برخورد با متخلفان و رانت خواران در هر حوزه‌ای را مهم و از راهبردهای دولت دانست و تصریح کرد: در این بخش با هیچ کس تعارف نداریم و مدیران نظارتی بایستی با قدرت به وظیفه خود عمل کنند تا اعتماد عمومی به دولت افزایش یابد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، اختصاص هزار  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال گذشته رییس جمهور به گلستان برای تکمیل پروژه ملی جمع آوری فاضلاب این شهر را از دیگر اقدامات تحولی این شهرستان دانست و گفت: تکمیل این طرح که ۲۸ سال از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد، مطالبه مردم است که انشاالله تا پایان امسال مرحله نخست این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
دهرویه، از شناسایی و معرفی حدود ۴۰ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس خبر داد و افزود: ۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین دیگر هم برای این طرح شناسایی شده که به مرور به ستاد استانی نهضت مسکن معرفی خواهد شد.
به گفته وی، برای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فاقد زمین هم از اراضی مازاد مدارس روستا استفاده خواهد شد.
دهرویه همچنین برلزوم تزریق دُز چهارم و یادآور واکسن کرونا از سوی اقشار مختلف بویژه کارمندان دولت تاکید کرد و بیان داشت: وضعیت تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در این شهرستان اصلا خوب نیست به عنوان مثال از چهار هزار و ۷۶ فرهنگی شاغل گنبدکاووس فقط سه درصد و از مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر کاسب و بازاری این شهرستان فقط ۲ درصد واکسن کرونا دریافت کردند.
به گفته وی، از ورود معلمانی که دُز چهارم یا یادآور واکسن کرونا را تزریق نکنند، به مدرسه جلوگیری خواهد شد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم تهیه برش شهرستانی از سند تحول استان گلستان تا افق ۱۴۰۴ توسط مدیران این شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: مدیران باید با برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق سند گام بردارند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 300
  • کد خبر : 94758