عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساخت و ساز مسکن ملی در گنبدکاووس باید وارد مرحله اجرا شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

ساخت و ساز مسکن ملی در گنبدکاووس باید وارد مرحله اجرا شود

ساخت و ساز مسکن ملی در گنبدکاووس باید وارد مرحله اجرا شود

معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه در زمینه شناسایی و تملک و انتقال سند مسکن ملی عملکرد قابل قبولی داشته ایم افزود: مرحله بعدی مرحله اجراست و ادارات متولی با مجوز شورای مسکن باید کار ساخت و ساز مسکن ملی را سرعت ببخشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه گنبدکاووس حمید گوگلانی در جلسه شورای مسکن این شهرستان که دوشنبه ۷ آذر در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه برگزارشد، با اشاره به رتبه اول گنبدکاووس در شناسایی و تملک عرصه ها در طرح مسکن ملی از عملکرد شورای مسکن گنبدکاووس بویژه ادارات ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قدردانی کرد.
وی همچنین افزود: با استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن شرکت تعاونی مسکن ادارات تشکیل و از ظرفیت مسکن ملی نسبت به خانه‌دار کردن کارکنان اقدام شود.
گوگلانی مهمترین مصوبات این جلسه را برگزاری دو هفته یک بار جلسه شورای مسکن و برگزاری هفتگی جلسات فرعی، حصار کشی و علامتگذاری زمینهایی که سند آنها به سازمان ملی مسکن منتقل شده، استعلام ظرفیت سنجی تامین آب شرب قبل از اجرای پروژه‌ها، بررسی تملک عرصه دو هکتاری ورودی اینچه برون، شرکت دبیر شورای بانکها در جلسات شورای مسکن،احصاء مشکلات روستاها در موضوع زمین، تملک عرصه ۵ هکتاری براساس ماده ۲۹ قانون ششم توسعه، مکاتبه با ستاد مسکن استان در خصوص افزایش قیمت یونولیت و سهمیه بندی و افزایش قیمت سفال برشمرد و خواستار بازبینی اختصاص قطعات زمین برای احداث خانه های تک واحدی در روستای تنگلی به نفع مردم شد.
وی با اشاره به مصوبات شورای بازآفرینی شهری و افزایش محلات از ۴ به ۲۰ محله افزود: شهرداری گزارشی در خصوص بهسازی بافت های فرسوده و نوع مشوقها و اطلاع رسانی طرح به فرمانداری اعلام کند.
رییس ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس بر لزوم اجرای طرح کاداستر و صدور تک برگ برای پروژه های احداثی طرح ملی مسکن تاکید کرد.
رضا سارانی با اشاره به ساخت پروژه ۹۶ واحدی بهارستان افزود: بنیاد مسکن قبل از اتمام طرح در خصوص اخذ سند اعیان اقدام کند زیرا صدور سند اعیان به طور متوسط ۶ ماه طول می‌کشد.
رییس بنیاد مسکن گنبدکاووس با اشاره به سهمیه احداث ۱۰۵۰ واحد مسکن روستایی گفت: ۱۴۰۰ پرونده برای اخذ وام صد میلیونی به بانک معرفی شدند که ۸۹۳ پرونده انعقاد قرارداد شد صابری افزود: ۱۳۰ واحد در مرحله نازک کاری هستند و برخی منتظر وام ۲۰۰ میلیونی مسکن هستند.
رییس راه و شهرسازی گنبدکاووس نیز یکی از معضلات اجرای طرح مسکن ملی را فعال شدن حقوقی برخی از ادارات از جمله آموزش و پرورش و سازمان تحقیقات کشاورزی برای برگرداندن زمینهای تملک شده طرح ملی مسکن عنوان کرد که ادامه این روند تامین زمینها در طول ۴ سال را با مشکل مواجه می‌کند.
قاسم شادکام در خصوص مسکن خودمالکی نیز گفت: در طول یک سال ۱۳۸۷ سهمیه خودمالکی ثبت شده که همه به بانکها معرفی شدند و تنها بانکهای مسکن و ملت بار پرداخت تسهیلات را به دوش کشیده‌اند و بانکهای دیگر در این خصوص تلاشی نداشتند.
حسین سعیدی راد رییس آب و فاضلاب گنبدکاووس با اشاره به مشکلات آب شرب روستای تقی آباد که از روستاهای اقماری شهر گنبدکاووس است بر لزوم استعلام از آب و فاضلاب در خصوص تامین آب شرب پروژه های مسکن ملی تاکید کرد.

ساخت و ساز مسکن ملی در گنبدکاووس باید وارد مرحله اجرا شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 348
  • کد خبر : 97334