عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۱ واحد صنعتی در گلستان افتتاح شد

طی ارتباط زنده تصویری رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۳۱ واحد صنعتی در گلستان افتتاح شد

۳۱ واحد صنعتی در گلستان افتتاح شد

طی ارتباط زنده تصویری رئیس جمهور از محل جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی استان گلستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه شورابه ید استان ، ۳۱ واحد صنعتی گلستان با سرمایه گذاری بیش از ۳۳۴ میلیارد تومان بصورت همزمان افتتاح و راه اندازی شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان طی ارتباط زنده تصویری ویدئوکنفرانسی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور از محل جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی استان گلستان در محل تالار همایش های مرکز جامعه المصطفی گرگان با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارخانه شورابه ید استان ، ۳۱ واحد صنعتی گلستان با سرمایه گذاری بیش از ۳۳۴ میلیارد تومان بصورت همزمان افتتاح و راه اندازی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت : واحدهای تولیدی به ویژه آن هایی که در زنجیره تولید قرار دارند تقویت می شوند.

وی اظهار کرد: از هفته دولت به بعد ۱۱۲ طرح صنعتی در گلستان به بهره برداری رسیده است.

رحمانی افزود: واحدهای صنعتی راه اندازی شده کشور از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشته و این در حالی است که این رشد در استان گلستان 15.5 درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین اشتغال ایجاد شده در حوزه صنعت کشور در این مدت نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد افزایش داشته در حالی که رشد اشتغال واحدهای صنعتی راه اندازی شده در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد بوده که نشاندهنده این است که استان بسمت راه اندازی واحدهایی حرکت کرده که اشتغالزایی بالایی دارند.

وی با اشاره به این که تولید ید تنها در 9 کشور دنیا صورت می گیرد ، اضافه کرد : با افتتاح کارخانه شورابه ید در گلستان رتبه کشور در تولید ید جهان از رتبه هفتم به پنجم می رسد .

رحمانی همچنین به نقش بانکها در رونق تولید در کشور اشاره نموده و گفت : بانک ها امسال همراهی خوبی در پرداخت تسهیلات رونق تولید بویژه در استان گلستان داشته اند.

وی تصریح کرد: امسال تلاش داریم مشکلات رونق تولید را رفع کنیم تا اشتغال، فروش و صادرات افزایش یابد.

رحمانی با تاکید بر این که سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین می کنیم، گفت: واحدهای تولیدی به ویژه آن ها که در زنجیره تولید قرار دارند تقویت می شوند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 472
  • کد خبر : 56134