عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری انجام شد:

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان به صورت متمرکز افتتاح شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که به همراه معاون و مدیران کل خود در قالب کاروان تدبیر و امید به استان گلستان سفر کرده بود در مراسم افتتاح متمرکز این پروژه ها که در مجموعه پرورش اسب روستای حالی آخوند گنبد کاووس برگزار شد با تأکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها در جهت توسعه اقتصادی روستاها گفت: رونق تولید و اشتغال در روستاها از اولویت های اصلی این معاونت است.
دکتر امید افزود: علاوه بر تفاهمنامه های منعقده با بنیاد علوی و بنیاد برکت، قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ظرفیت مناسبی در جهت رونق اقتصادی روستاها ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تسهیلات قانون مذکور با سود 4 درصد به سرمایه گذاران در روستاهای مرزی و عشایر و سود 6 درصد به سایر روستاها و نواحی صنعتی روستایی اختصاص می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سهمیه ابلاغی به استان گلستان در مرحله اول 160 میلیارد تومان بوده اما پرداختی استان بیش از 230 میلیارد تومان بوده است.
دکتر امید اظهار داشت: چهار بانک پست بانک، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی، بانک های طرف تفاهم جهت تسهیلات مذکور بوده اند اما احتمال ورود بانک های دیگر به فرایند پرداخت تسهیلات مذکور نیز وجود دارد.
وی اظهار داشت: در تفاهمنامه منعقده، بین استانداری ها، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان به عاملیت بانک سینا نیز تسهیلات با سود 8 درصد در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در روستاها و نواحی صنعتی روستایی قرار می گیرد.
دکتر امید گفت: از سود 18 درصدی متعارف، 5 درصد سود تسهیلات توسط بنیاد علوی و 5 درصد توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت می شود.
وی متذکر شد: مشابه این تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و بنیاد برکت به عاملیت بانک پارسیان نیز منعقد شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: به فضل پروردگار و تلاش صورت گرفته در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با ورود کاروان تدبیر و امید به استان گلستان، 40 پروژه اشتغالزا روستایی با میزان سرمایه گذاری 660 میلیارد ریال دراستان گلستان به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال مستقیم 320 نفر فراهم شد.
وی گفت: در راه اندازی این واحد ها بانک های سینا و پارسیان و بنیاد علوی و بنیاد برکت مشارکت داشته اند.
دکتر امید با سپاس از تلاش های اداره کل روستایی و شوراها و معاونت عمرانی استانداری گلستان جهت توسعه روستاها ابراز امیدواری کرد این روند شتاب بیشتری بگیرد.
علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان نیز اظهار داشت: نگاه ما به توسعه روستاها فقط به یک حوزه خاص محدود نشده و علاوه بر پیگیری روند توسعه عمرانی و اقتصادی روستاها سعی داریم از مسائل فرهنگی اجتماعی روستاها نیز غافل نشویم.
وی گفت: بیش از 46 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی کرده و استان از لحاظ درصد جمعیت روستا نشینی رتبه دوم کشور را داراست.

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 

افتتاح متمرکز 40 پروژه اشتغالزا روستایی استان گلستان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 670
  • کد خبر : 56180