عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و کارشناسان دوائر شهرداری


نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و کارشناسان دوائر شهرداری

نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و کارشناسان دوائر شهرداری

 به گزارش روابط عمومی شهرداری فاضل آباد: عصر یکشنبه 5 آذر ماه نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر فاضل آباد با شهردار و مسئولین و کارشناسان دوائر شهرداری در دفتر شورای اسلامی شهر فاضل آباد برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، که آرامش بخش هر محفلی است ، آقای قاسمی نژاد رئیس شورا ضمن خوش آمدگویی و عرض تبریک هفته بسیج و پیروزی رزمندگان اسلام در برابر حکومت ملعونه خبیثه داعش گفت: هدف از این جلسه همفکری و بیان دیدگاهها و نظرات شورا برای برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف شهری است زیرا ماهیت شورا مشارکت پذیری و مشورت، برنامه ریزی، هدایت و نظارت می باشد و تجربه بیست ساله شوراها به خوبی بیانگر نقش ارزنده این نهاد مردمی در بهبود مسائل و مشکلات شهری بوده است، که این تجربه ماحصل واگذاری امور به مردم می باشد.به همین جهت از باب وظیفه شورایی در خدمت شما عزیزان هستیم تا ضمن انتقال نظرات ، پیشنهادات و مشکلات شهروندان بتوانیم با همفکری و تبادل نظر در بهبود مسائل شهری با کمک یکدیگر ، گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر فاضل آباد در ادامه،"تعهد،تخصص، دانش، توانایی، مهارت، خودباوری، صداقت، اخلاص،وجدان کاری، مسئولیت پذیری، تسلط به قوانین و قواعد و ضوابط، فن بیان و مذاکره و مکاتبه و گوش دادن ، برنامه محوری و روابط عمومی بالا را از ویژگیهای مدیران و کارمندان موفق دانست و افزود از کارشناسان و کارکنان شهرداری نیز انتظار داریم این ویژگیها را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند بیش از پیش و هرچه بهتر در پیشبرد اهداف شهری و حل مشکلات شهروندان عمل نمایند.

ایشان در پایان گفت: انتظار داریم در انجام فعالیتهای عمرانی در محلات و استفاده از پیمانکاران و نیروی انسانی تا جایی که امکان دارد ضمن رعایت انصاف و عدالت در توزیع خدمات شهری و عمرانی ،سعی شود از ظرفیتهای بومی استفاده گردد.

در ادامه آقای ولی نائب رئیس شورا نیز ضمن خوش آمدگویی به شهردار و همکاران ، ضمن تایید موارد مطرح شده از سوی آقای قاسمی نژاد گفت: با همدلی ،اتحاد و انسجام میتوانیم مشکلات شهر و شهروندان را حل نماییم و انتظار داریم در انجام امور و فعالیتها و برخورد با مراجعین شهرداری فقط برپایه انصاف و عدالت رفتار شود و رضایت مردم را در پی داشته باشد . مبنای کار ما و شهردار شایسته سالاری است و سعی کنید بدون استرس و با قدرت و دقت ،کار خود را انجام دهید .انشالله با همکاری شما عزیزان بتوانیم در این دوره شورایی، کارنامه موفقی را به یادگار بگذاریم .

آقای گزمه رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورا نیز پس از خوش آمدگویی و تبریک ایام به همکاران ، به طرح مباحثی همچون تعهد، تخصص، شفافیت امور و فعالیتها، درآمد پایدار، قانون محوری ،اطلاع رسانی و تبلیغات و صرفه صلاح مردم پرداخت. و در توضیح افزود :در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرداریها درآمدزایی می باشد زیرا یکی از راههای اصلی درآمد شهرداریها دریافت عوارض و بهای خدمات میباشد که با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ، شهرداریها با کاهش وصول عوارض روبرو هستند.و ما بایستی به سمت توسعه درآمد پایدار برای شهرداری حرکت کنیم. تخصص و تعهد از ویژگیهای اصلی مدیران و کارمندان است که لازم و ملزوم هم هستند.کلیه فرآیندهای کاری شهرداری بایستی به روز و شفاف باشد و در مواقع لزوم در اختیار همه باشد زیرا شفافیت فعالیت و عملکردها اعتماد شهروندان را در پی دارد.صرفه و صلاح مردم در کلیه امور شهرداری بایستی از اولویتهای اصلی پرسنل باشد و انها ضمن توجه و پایبندی به قانون بایستی روحیه انتقاد پذیر ، مشارکت پذیر و مشارکت جو داشته باشند، تا بتوانند در پیشبرد اهداف شهرداری و حل مشکلات شهروندان موفق عمل نمایند.

در ادامه خانم میرپور خزانه دار شورا پس از خوش آمدگویی ، به مصداق آیه "وامرهم شوری بینهم" از روحیه شورامحور شهردار تشکر نمود و افزود امیدوارم ایشان این روحیه و نگاه همیارانه و همکارمدارانه را در پرسنل تقویت نمایند. تا هم شان و جایگاه شورا و هم شان پرسنل و مجموعه شهرداری حفظ شود.ضمن پایبندی به قانون و قانونمداری، به دنبال تسهیل کار برای مردم و شهروندان باشیم چون قانون را نمی توان شکست ولی میتوان انعطاف داد و انتظار چنین رفتاری را از مجموعه شهرداری داریم.بر این باورم که با پرهیز از تکروی و با روحیه تعاملی می توانیم کارهای خوبی را در سطح شهر انجام دهیم در امور فرهنگی و اجتماعی باید وقت بیشتری بگذاریم و کار بیشتری انجام دهیم زیرا توجه ویژه به فرهنگ شهری و فرهنگ سازی زمینه مشارکت شهروندان در امورات جاری شهرداری را افزایش می دهد.

آقای نهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، نیز پس از عرض سلام و خداقوت و خوش آمدگویی به شهردار و همراهان، ، گفت: انتظار داریم مجموعه شهرداری در نگهداری از ملزومات و امکانات شهرداری کوشا بوده و امانت دار خوبی در استفاده از بیت المال باشند.توجه ویژه به قانون و قانونمداری در کلیه امور داشته و فقط به فکر حل مسائل و مشکلات شهروندان باشند . سیستم نظام پیشنهادات ، تشویق و تنبیه و ارزیابی عملکرد پیاده گردد و همانطور که به پیشنهادات و ایده های ارزنده و عملکردهای برتر و موفق پاداش داده میشود ، در مقابل آن،عملکردهای ضعیف و کم کاری و تخلفات نیز مشمول تنبیه گردد.

پس از پایان عرایض اعضای شورا ، آقای خسروی شهردار ضمن تشکر از اعضای شورا بایت تشکیل این جلسه ، گفت : انشالله با ادامه این جلسات و تعامل بیشتر مجموعه شهرداری و شورا در پیشبرد برنامه ها موفق باشیم .خدا رو شکر شهرداری فاضل آباد به نسبت سایر شهرداریها از بدهی کمتری دارد و نکرانی از این بابت نداریم زیرا خدمات رسانی به شهروندان را متوقف نکرده و مشغول خدمات دهی به مردم هستیم .به دنبال انتخاب پیمانکاران مجرب و قوی در حوزه های مختلف هستیم تا بتوانیم پروژه های عمرانی را برای اواخر امسال و سال آینده برنامه ریزی نماییم. در حال همفکری با شهرداری های تابعه شهرستان جهت تدوین دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 97 هستیم و انشالله جلساتی را هم در همین راستا با اعضای شورا خواهیم داشت.در بحث درآمدی، در هشت ماهه سال جاری حدود 60 درصد از بودجه شهرداری محقق شده است و با توجه به وصولی های آخر سال مشکلی از بابت تحقق بودجه نداریم و به احتمال قوی متمم بودجه نیز خواهیم داشت که این امر میسر نشده است مگر با تلاش و همدلی همکارانم در شهرداری فاضل آباد

در پایان هریک از مسئولین و کارشناسان دوائر شهرداری به تشریح وضعیت واحد تحت سرپرستی و بیان مشکلات و ارائه برنامه های پیشنهادی تا پایان سال 96، پرداخت.

نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و کارشناسان دوائر شهرداری

 

نشست صمیمی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و کارشناسان دوائر شهرداری

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .