عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور وزیر راه و شهرسازی نوید بخش آینده روشن توسعه


حضور وزیر راه و شهرسازی نوید بخش آینده روشن توسعه

 قرارداد برقی کردن راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون با طرف روس به امضا رسیده و تأمین مالی ۱.۲ میلیارد یورویی برای این پروژه انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ مقدمات موضوع راه آهن گرگان – مشهد درحال انجام است که بعد از امضای قرارداد رسمی و تأمین مالی جزئیات آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و همچنین در جهت عقد قرارداد تجاری و تأمین مالی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

 پروژه‌هایی هم در بافت‌های قدیمی شهر در حوزه تملک، تعمیر و مرمت اساسی خانه‌های قدیمی و هم در حوزه اسکان غیررسمی، اصلاح معابر و انجام خدمات مختلف انجام شده است که همه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مسکن چیزی در حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در صندوق  پس‌انداز مسکن یکم  ثبت نام کرده اند که همه آن‌ها برای خرید مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شرایط دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد را دارا هستند.

با استفاده از طرح پس‌انداز مسکن یکم، مردم به تسهیلات ۶ درصد برای خرید خانه در بافت فرسوده و ۸ درصد برای خرید ملک در سایر نقاط دسترسی پیدا می‌کنند، با استفاده از این تسهیلات یک زوج می‌تواند در گرگان ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر نقاط استان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید خانه دریافت کند.

سنددار کردن اراضی فاقد سند، نحوه فعال شدن تسهیل‌گران و نوع مشارکت با ساکنان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پروژه‌های آزادراهی و بهسازی معابر استان وهمچنین بحث درباره حمل و نقل و استفاده از ظرفیت کامیون‌داران گلستان بحث و تبادل نظر گردید.

    

 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .