عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ادامه تمدید مدارک اقامتی اتباع خارجی استان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خبر داد:

ادامه تمدید مدارک اقامتی اتباع خارجی استان

ادامه تمدید مدارک اقامتی اتباع خارجی استان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان از ادامه تمدید مدارک اقامتی اتباع خارجی استان خبر داد.

"مهدی دهرویه" در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: «اول مردادماه» آخرین روز اجرای طرح آمایش اتباع خارجی است و احتمالا این فرصت تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تمدید گذرنامه خانواری در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح از سوم مرداد به مدت 45 روز اجرا میشود و تا 12 شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت و اتباع خارجی با مراجعه به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی همچنین پرداخت هزینه‎های اقامت بر اساس تعرفه‎های ابلاغی مدارک خود را تمدید کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان خاطرنشان کرد: چنانچه مشمولین این طرح در مدت مذکور اقدام به تمدید گذرنامه خود نکنند، به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی شده و ضمن برخورد قانونی، مقدمات خروج آنان از کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه چهار گروه بازرسی در استان فعال است، افزود: به واسطه نظارت‎های انجام شده کمترین انحراف را در دفاتر کفالت شاهد بودیم و اولین استانی هستیم که در طرح آمایش 10 بر اساس تاریخ اعلام شده وزارت کشور مبادرت به تمدید مدارک اتباع خارجی کردیم.

دهرویه با اشاره به اینکه طرح تمدید گذرنامه اتباع خارجی از سال 1389 کلید خورد، گفت: قرار است گذرنامه اتباع خارجی برای چهار ماه دیگر تمدید شود که آنها می‎توانند با مراجعه به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری یادآور شد: طرح سال 1389، شامل اتباعی می شود که اقامت یک ساله داشته و یا قبل از آن سال،همسر ایرانی گرفته و ثبت ازدواج نموده اند.

وی اظهار کرد: در استان گلستان سه دفتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی به تناسب جمعیت در دو شهر غیر ممنوعه حضور اتباع در گرگان و گنبدکاووس وجود دارد که بر این اساس دو دفتر در گرگان و یک دفتر در گنبدکاووس استقرار پیدا کرده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان در خصوص دریافت کارت کار اتباع خارجی بیان داشت: 40 حوزه کاری برای اتباع خارجی مشخص شده است و اتباع با پرداخت تعرفه، مجوز کار در حوزه تعیین شده را دریافت می‎کنند.

دهرویه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 800 کارت کار برای اتباع خارجی صادر شده است، خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده برای اتباع از جمله مشاغلی است که جوانان ایرانی اقبال زیادی به آنها ندارند.

وی بیان داشت: استان گلستان از معدود استان‎هایی است که حضور اتباع خارجی در آن به نسبت سایر استان‎ها کمتر و قانونمندتر است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان با اشاره به اینکه ما مسئول ساماندهی اتباع خارجی مجاز در استان هستیم، گفت: ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز، به عهده نیروی انتظامی است و آنها باید در خصوص این مسائل پاسخگو باشند.

ادامه تمدید مدارک اقامتی اتباع خارجی استان


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .