عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه‌های روستایی گلستان استاندارد نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :

راه‌های روستایی گلستان استاندارد نیست

رضا مروتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص دستاوردهای بازدید رئیس پلیس راهور ناجا از ستاد تسهیلات سفر استان و مباحث مطرح شده در این بازدید اظهار داشت: برخلاف توسعه راه‎های روستایی در استان متاسفانه بر اثر عدم توجه مناسب به این راه‎ها به دلیل نبود اعتبارات مناسب، این محورها از استاندارد مناسبی برخوردار نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به افزایش راه‎های روستایی در استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار کیلومتر راه در استان گلستان وجود دارد که سه هزار و 440 کیلومتر آن راه‎های روستایی است.

وی ادامه داد: از این میزان 244 کیلومتر آن بزرگراه است که با توجه به حجم تردد در این مسیرها در بازدید امروز رئیس پلیس راهور ناجا درخواست ارتقاء درجه راه‎های استان را اعلام که مورد توجه قرار گرفت و نسبت به تحقق این موضوع امیدواریم.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: اقدامات بسیار مطلوب پلیس در حوزه سفر باعث شده شاهد کاهش چشمگیر تلفات حوادث جاده‎ای در سال 1391 و 1392 باشد.

مروتی تاکید کرد: اما موضوع بسیار مهمی که باعث می‎شود عملکرد پلیس را بهبود ببخشد بحث امکانات و تجهیزات مناسب و پیشرفته است.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح مطالعاتی ترافیک و کاهش تصادفات در سطح جاده‎ها و مناسب‎سازی سیستم روشنایی جاده‎های شرق استان موضوعی بود که در بازدید رئیس پلیس راهور ناجا از ستاد تسهیلات سفر استان مطرح و مورد توجه قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان عنوان کرد: عدم استاندارد بودن راه‎های روستایی استان باعث شده تا آمار تلفات و حوادث جاده‎ای استان افزایش یابد و این در حالی است که در جاده‎های بین‎شهری استان کاهش بسیار چشمگیری را در این حوزه داشته‎ایم و تلفات در جاده‎های روستایی باعث افزایش آمار مجموع استان می‎شود.

مروتی تاکید کرد: بنابراین لزوم توجه به این مسیرها جزء اولویت‎های برنامه‎های استان قرار دارد و این موضوع نیز امروز با رئیس پلیس راهور ناجا مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار گلستان در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از هشت هزار نفر، استان گلستان را به عنوان معبر و یا مقصد انتخاب کردند که خوشبختانه با عملکرد مناسب ستاد تسهیلات سفر در استان توانستیم میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

مروتی بیان کرد: تلاش نیروی انتظامی و مجموع دستگاه‎های مرتبط با امر سفر در استان باعث شد که استان در فوت در محل تصادف جزء 19 استان نخست کشور و 17 استان نخست در تصادف عابران پیاده نباشد.

وی افزود: اما متاسفانه در تصادفات و تلفات ناشی از حوادث موتورسیکلت سواران رتبه‌های نخست در کشور را داریم که به عبارتی 5.6 درصد کل متوفیان حوادث رانندگی در استان مربوط به موتورسیکلت سواران است.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1261
  • کد خبر : 1373