عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

غفاری در جلسه کارشناسان امور بانوان فرمانداری های استان:

اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه کارشناسان امور بانوان و خانواده فرمانداری های تابعه استان گفت : اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل دیگر از جمله مسائل روحی و روانی, اقتصادی , سلامت و بهداشت , آسیبهای اجتماعی و ... مرتفع خواهد شد .

دکتر کلثوم غفاری توران برنامه چشم انداز حوزه بانوان در طول سال 94 را آموزش و اشتغال عنوان کرد ودر بحث اشتغال با اشاره به استعداد های خاص استان گلستان در زمینه نوغانداری در شرق استان و صنایع فرش در غرب استان (شهرستانهای آق قلا – گمیشان و بندرترکمن) و صنایع دستی افزود : با بررسی شهرستانها و شناسایی استعدادها برای حمایت و تقویت استعدا دها برنامه و راهکار به دستگاهها ابلاغ شود .

وی در زمینه راه اندازی و گسترش مشاغل خانگی برای زنان گفت : با توجه به ظرفیت سنجی شهرستانها لازم است با ادارات فنی و حرفه ای , جهاد کشاورزی , کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... در برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه مشاغل خانگی برنامه ریزی شود .

غفاری در بخش دیگری از سخنانش گفت : مطالعه آسیب های اجتماعی با رویکرد ( بانوان و دختران ) , نظارت بر حقوق کودکان در دستگاههای مختلف , تحصیل کودکان باز مانده از تحصیل با محوریت آموزش و پرورش ,پیگیری مسائل کودکان کار – کودکان بی بضاعت -بد سرپرست بی سرپرست و کودکان خیابانی, کودکان روستایی و عشایری ,کودکان دارای بیماری های خاص , کودکان معتاد , کودکان حاصل از ازدواج با اتباع خارجی از اهم فعالیت هایی است که در حوزه بانوان به آن پرداخته خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه برای ارتقاء بخشیدن به وضعیت زنان و خانواده باید هدف تعریف کرده و با همفکری و تبادل تجربیات به حد مطلوب رسیددرخصوص بحث سلامت و بهداشت حوزه زنان تاکید کرد: لازم است برای آگاه سازی دختران از مقطع راهنمایی و دبیرستان به این امر پرداخته شود.

غفاری افزود: امید است با تلاش مضاعف و برنامه ریزی بهتر و به کارگیری نیروهای فعال, با استفاده ازظرفیت ادارات دولتی , سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی اجتماعی درشهرستانها بتوانیم یک حرکت و تحول بزرگ درحوزه زنان و خانواده ایجاد نماییم.

وی با اشاره به سطح بسیار پایین مشارکت زنان استان درامراهداء خون و نیز با تاکید بر فوائد اهدای خون و تاثیر آن برسلامتی افزود : کارشناسان و مشاوران در برنامه های خود خانواده ها را به این امر مهم دعوت و تشویق نمایند.

مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد : با توجه به در پیش بودن انتخابات در اسفند ماه سال جاری کارشناسان امور بانوان و خانواده شهرستانها در راستای حضور فعالانه و پرشور خانواده ها بویژه بانوان در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی و میهنی اقدام نمایند .

شایان ذکر است : جلسه کارشناسان امور بانوان و خانواده فرمانداری های تابعه استان با دستور کار:تبیین وبحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های حوزه زنان و خانواده وارائه برنامه های شاخص درنیمه دوم سال 94,بیان طرح ها و برنامه های ابتکاری جهت پیشبرد امور زنان در سال 94,بیان نقاط قوت و و چالشها و مشکلات حوزه بانوان و خانواده در سطح شهرستان در اجرای برنامه های سال 94 به میزبانی صمیمانه فرمانداری گرگان برگزار شد .

اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

 

اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

 

اگر اشتغال را در راس برنامه ریزی ها قرار دهیم بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد

 

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 819
  • کد خبر : 14089