عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موضوع سلامت بانوان یکی از اهداف دفتربانوان و خانواده استان است

مدیر کل بانوان گلستان در کارگاه حمایت طلبی سلامت مادر و نوزاد :

موضوع سلامت بانوان یکی از اهداف دفتربانوان و خانواده استان است

موضوع سلامت بانوان یکی از اهداف دفتربانوان و خانواده استان است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در کارگاه حمایت طلبی سلامت مادر و نوزاد گفت : ازآنجائیکه موضوع سلامت بانوان یکی از اهداف دفترامور بانوان و خانواده استان است و با توجه به اهمیت سلامت مادر به عنوان محور خانواده, برنامه ی آموزش های مختلف درامر سلامت , اعم از سلامت جسم , روح و روان پیوسته دردستور کاراین دفترمی باشد.

دکترکلثوم غفاری توران یادآور شد : در زمینه ی بیماری های خاص زنان با پزشکان متخصص زنان و متخصصین سرطان شناسی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جلسات متعددی برگزار شده است و پیگیر مصوبات آن هستیم .

وی خاطر نشان کرد : پیشنهاد بیمه مشاغل خانگی و زنان خانه دار از خواسته های این دفتر به معاونت امور زنان ریاست جمهوری است.

غفاری بیان داشت : برای پیشبرد اهداف در حوزه سلامت زنان آماده هر گونه همکاری هستیم و در مقابل از همه کسانی که می توانند در امر آموزش , پیگیری و درمان به این حوزه همکاری نمایند تقاضای کمک می نماییم .

شایان ذکر است : دومین جلسه کارگاه حمایت طلبی در راستای ترویج زایمان طبیعی و سیاستگذاری سلامت مادر و نوزاد، در سالن اجتماعات بیمارستان حکیم جرجانی تامین اجتماعی گرگان برگزار شد.

این کارگاه با حضور مدیرکل امور بانون و خانواده استانداری , مسئولین زایشگاههای استان، مربیان کلاسهای آمادگی برای زایمان، سوپروایزرهای مامایی بیمارستانها، متخصصین زنان مسئول بخش بیمارستان های استان، مدیر گروه زنان، مدیر گروه مامایی دانشگاه و معاونت بهداشتی تشکیل گردید.

در این جلسه پس از بررسی مقایسه ای آمار سزارین استان، مشکلات و اقدامات مورد نیاز جهت ارتقا زایمان طبیعی مطرح گردید. همچنین تشکیل کمیته ای برای بررسی سزارین های غیراورژانسی به طور هفتگی در بیمارستان ها مصوب شد.

در پایان برگزاری همایش هفته زایمان طبیعی در اسفند ماه با حمایت استانداری گلستان مورد تصویب قرار گرفت.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 825
  • کد خبر : 16532