عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رفع انسداد از تمامی محورهای عبوری گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

رفع انسداد از تمامی محورهای عبوری گلستان

رفع انسداد از تمامی محورهای عبوری گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: تمامی مسیرهای عبوری استان باز است و عملیات پاکسازی و بهسازی مناطق آسیب‎ دیده براثر بارش‎های دیروز با حضور دستگاه‎های عملیاتی ادامه دارد.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان  افزود: بارش نزولات جوی از جمله برف و باران دراستان،   به بخشی از محصولات کشاورزی و مسیرهای عبوری گلستان خسارت وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ریزش کوه در برخی ازمحورهای اصلی و روستایی استان نیز ساعاتی موجب انسداد در این مسیرها و راه بین روستایی شده بود.

مقدم تاکید کرد: با تلاش بی‎وقفه نیروهای عملیاتی راه و شهرسازی استان تا بعدازظهر دیروز، اکثر مسیرها به طور کامل و موقت رفع انسداد و پل « بایلر» در محور گنبد کاووس نیز به عنوان تنها مسیر باقی مانده در بامداد روز جاری بازگشایی شد.

وی با اشاره به طغیان رودخانه‎ها در برخی از مناطق استان اذعان کرد: طغیان ناشی از بارش در رودخانه‎ها، خساراتی را به اراضی زراعی و در برخی مناطق آسیب‎هایی به اماکن مسکونی وارد ساخت و بارندگی شدید دراکثر شهرهای استان موجب آبگرفتگی معابر در ساعاتی از روز گذشته شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در اواخر شب گذشته نیز به علت تلاقی دو رودخانه «خرمارود» و «نرمآب چلچای» در گنبد احتمال طغیان رودخانه در منطقه «ارازکوسه» و پایین دست آن توسط آب منطقه‎ای پیش‎بینی می‎شد که متعاقب آن فرماندار این شهرستان با انجام تمهیدات لازم تا پاسی از شب، با هماهنگی، کنترل و مراقبت، شرایط را به نحو مطلوبی مدیریت کرد که این امر موجب کاهش اضطراب اهالی در مناطق مورد نظر شد.

مقدم یادآور شد: در مسیرزیارت گرگان نیز روز گذشته با تمهیداتی که به عمل آمد و انسداد به موقع این مسیر کوهستانی باتوجه به ابعاد بارش و ریزش ارتفاعات، ضمن کنترل شرایط، از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

*تشکر از تلاش تمامی دستگاه عملیاتی و هواشناسی گلستان

وی ادامه داد: بارندگی شدید دراین مسیر موجب ایجاد روان آب و جاری شدن سیل در سطح جاده شد که عدم انسداد جاده ممکن بود شرایط را برای خودروهای عبوری این مسیر سخت و پر خطر سازد.

مقدم خاطرنشان کرد: این مسیر هم اکنون رفع انسداد شده و پاکسازی آن نیز برای جلوگیری از حوادث احتمالی به طور کامل در حال انجام است.

مقدم با تشکر و قدردانی از اداره کل هواشناسی استان گلستان به دلیل پیش‎بینی و صدور به موقع اخطاریه و مراقبت از شرایط، نقش این دستگاه را در مدیریت بهتر حوادث بسیار مهم برشمرد.

وی در پایان از دستگاه‎های راه و شهرسازی، آب منطقه‎ای و شهرداری‎های استان، نیروهای نظامی و انتظامی که با حضور فعال و به موقع خود مانع از بروز هرگونه خسارت مالی و جانی در سطح استان شدند، تشکر و قدر‎دانی کرد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 2438
  • کد خبر : 19588