عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پنج شوراي برتر استان گلستان هفته آينده معرفی می‌شوند

 چراغعلي:

پنج شوراي برتر استان گلستان هفته آينده معرفی می‌شوند

مدیرکل شهری و شورای استانداری گلستان از انتخاب پنج شوراي برتر در استان خبر داد و گفت: پنج شوراي برتر كه بيشترين امتياز را در شاخص هاي مختلف كسب كردند، در هفته آينده اعلام مي شوند.

عبدالرضا چراغعلي ظهر جمعه در جمع خبرنگاران استان در توضيح شاخص‌هاي انتخاب شوراها، افزود: نظارت دقيق بر شهرداري، نحوه برگزاري جلسات، پيگيري مصوبات، تشكيل كميسيون‌هاي تخصصي و تشكيل جلسات منظم آنها، كيفيت مصوبات، تعامل مناسب با شهردار انتخابي و انتخاب و مشاركت نمايندگان شورا در محلات از اولويتهاي اصلي شاخصه هاي ما به شمار ميروند.

وي ادامه داد: مطابق مقررات در 12 شهريورماه دوره يكساله هيات رئيسه شورا به پايان رسيد و برابر اعلامي كه به شوراهاي شهرستان شده بود با رعايت كليه تشريفات قانوني انتخابات هيات رئيسه شورا برگزار شد؛ اعضاي هيات رئيسه در اين اتخابات متشكل از رئيس، نائب رئيس، سخنگو، منشي اول و دوم مشخص شدند.

چراغعلي تصريح كرد: مطابق اطلاعات و گزارشات كسب شده از شوراهاي استان 16 رئيس شورا جابه جا شدند كه در اين بين چهار شورا هنوز تعين تكليف نشده‌اند و ساير روساي شورا نيزبراي سال دوم مديريت يكساله شان تمديد شد.

اين مسئول گلستاني خاطر نشان كرد: انتظار مي‌رود كه هيات رئيسه و تركيب انتخاب شده از سوي شوراي اسلامي شهرها با توجه به دستورالعمل‌هاي ابلاغي و تاكيداتي كه مقام عالي استان و حوزه استانداري از آغاز دوره چهارم داشتند نظارت دقيق بر عملكرد شهرداري‌ها، برنامه‌ريزي براي واگذاري تصدي‌هاي شهرداري به بخش خصوصي داشته باشند.

وي ضمن تاكيد بر استفاده از خرد جمعي و بهره جستن از نيروهاي صاحب نظر و نخبگان شهرهاي استان، افزود: نياز است كه از اين افراد در قالب كميته‌ها و كميسيون هاي تخصصي استفاده شود.

مدیر کل شهری و شورای استانداری گلستان تاكيد كرد: انتظار مي رود شورا و مديريت شهري برنامه ريزي دقيقي براي صيانت از محيط زيست و آموزش فرهنگ عمومي براي ارتقاي صيانت و نگهداري از محيط زيست تدوين كند.

وي در خاتمه يادآور شد: اداره كل امور دفتر شهري و شوراها نيز مطابق با مقررات نظارت دقيقي بر شوراها و نحوه برگزاري جلسات و حضور در كميته هاي انطباق پيگيري مصوبات شورا را در دستور كار خود دارد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1003
  • کد خبر : 1999