عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل کمیته نخبگان شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس


تشکیل کمیته نخبگان شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس

تشکیل کمیته نخبگان شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس

کمیته حمایت از نخبگان و پژوهشگران مرتبط با اختراع  در شهرستان گنبدکاووس آغاز به کار کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نخستین جلسه کمیته حمایت از نخبگان  که به همت مشاور جوان و با حضور مشاور برنامه ریزی این فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: نخبگان جوان شهرستان گنبدکاووس سرمایه های شهرستان و کشور هستند و آنها نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند. 

محمد حمیدی با اشاره به شیوه تشکیل این کمیته افزود: این کمیته متشکل از مشاور جوان فرمانداری ویژه، مشاور برنامه‌ریزی و مخترعان جوان خواهد بود و دستگاههای اجرایی نظیر صنعت معدن تجارت، کارتعاون و رفاه اجتماعی و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، نماینده شهرک صنعتی و نماینده بانکها در آن عضویت می‌یابند.

وی تصریح کرد: این کمیته شامل یک کمیته فرعی کارشناسی هم خواهد بود که به بررسی فنی اختراعات می پردازد.

اعظم پاکدل، مشاور جوان فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه بر نیازسنجی تجهیزات واحدهای صنعتی و انطباق نیازها با اختراعات مخترعین شهرستان تأکید کرد و گفت: این کمیته از بهترین مخترعان کشو ر که عناوین کشوری و جهانی دارند تشکیل شده است، دو مدال طلای مخترعین روسیه و اوکراین از افتخارات علی علی‌پور قاسم آباد و حسن شکوهی از اعضای شورای مشورتی جوانان شهرستان گنبدکاووس است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز شناسایی نخبگان مخترع در دستور کار این کمیته قرار دارد.

حسام محمدی مشاور برنامه ریزی فرمانداری ویژه هم با اشاره به ظرفیتهای موجود از جمله جوانان نخبه برتر کشوری در شهرستان گنبدکاووس بر لزوم حمایت و حفاظت از اختراعات نخبگان جوان تأکید کرد وافزود: باید با برنامه‌ریزی منسجم در این مسیر گام برداریم. 

علی علی‌پور عضو شورای مشورتی جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز اظهار داشت: این کمیته در حال بررسی اختراعات نخبگان مخترع شهرستان است و رایزنی‌هایی را با نهادهای مرتبط آغاز کرده‌ایم و برخی نخبگان را دراین زمینه شناسایی کرده‌‌ایم.

حسن شکوهی نیز خواستار حمایت کامل فرمانداری ویژه و دستگاههای اجرایی از نخبگان شد و گفت: این حمایت تا مرحله اجرایی شدن کامل اختراع در واحد صنعتی باید ادامه داشته باشد، وی همچنین پیشنهاد صندوق حمایت از نخبگان مخترع را مطرح کرد.

تشکیل کمیته نخبگان شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس

 

تشکیل کمیته نخبگان شورای مشورتی جوانان گنبدکاووس


ارسال کننده خبر : مشاوران جوان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1571
  • کد خبر : 2280