عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیتهای اقتصادی و صنعتی باید پیوست امنیتی داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

فعالیتهای اقتصادی و صنعتی باید پیوست امنیتی داشته باشد

فعالیتهای اقتصادی و صنعتی باید پیوست امنیتی داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: هر نوع فعالیت اقتصادی و صنعتی در استان باید پیوست امنیتی و تأیید پدافند غیرعامل را به همراه داشته باشد.

"علی اصغر طهماسبی" در گردهمایی مسئولان پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان اظهار داشت: اینکه در هنگام بروز سیلاب و یا هر اتفاق دیگری پلها و برخی از زیرساختهای ما از بین می رود به دلیل سهل انگاری مسئولان و کارشناسان در رعایت اصول پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل نوعی از دفاع است که به دلیل گستردگی باید در تمامی حوزه ها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: عدم مدیریت مناسب باعث هدر رفتن پول بیت المال خواهد شد، از اینرو مباحث دفاعی نباید را تنها در داشتن موشک و تسلیحات نظامی خلاصه کنیم و در تمام حوزه ها، بویژه در ایجاد زیرساختها و حتی ساخت و سازهای شهری و روستایی نیز، باید اصول پدافند غیرعامل را رعایت نماییم.

وی توجه به زیرساخت‎های شهری و معماری را از جمله مولفه‎های تامین امنیت خواند و تصریح کرد: 70 سال پیش در گرگان ساختمان دادگستری، دارایی سابق و اداره پست ساخته شد که اگر تا 200 سال آینده خیابان‎ها تعریض شود اتفاقی نمی‎افتد اما در خیابان ولیعصر گرگان ساختمان‎هایی در حال ساخت است که متاسفانه نظام مهندسی و شهرداری در حوزه ساخت و ساز و عمرانی دقت و اشرافیت لازم را در این خصوص ندارند.

طهماسبی در ادامه خواستار نظارت هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی، شهرداریها و در رأس آنها معاونت عمرانی استانداری در اجرای پروژه های ساختمانی در استان گلستان شد.

وی با بیان اینکه در تامین امنیت، پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: تامین امنیت هزینه‎های خاکستری دارد و هر نظامی از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خود هزینه‎هایی پرداخت می‎کند تا کشور و جامعه را از گزند آسیب‎ها مصون بدارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بیان کرد: به دلیل موقعیت استراتژیک کشور و رویکرد ضد استکباری نظام مقدس جمهوری اسلامی، دشمن همواره مترصد آسیب رساندن به کشور و جامعه ما است، از اینرو باید همواره دفاع را بر خودمان واجب بدانیم.

وی افزود: دفاع همیشه باقیست و تا زمانی که مستکبران وجود دارند مظلومان و مستضعفان نیز در برابرشان قدعلم می‎کنند و جنگ بین اسلام و کفر تعطیل‎بردار نیست و ما همیشه و در همه احوال ، دفاع را امری لازم و ضروری می‎دانیم.

طهماسبی با اشاره به شبیخون گسترده فرهنگی دشمنان نظام، اظهار گفت: دشمن در طی سالها توطئه نتوانسته بر نظام مقدس جمهوری اسلامی غلبه کند، از اینرو به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم روی آورده است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای استفاده از شبکه های مجازی توسط کاربران کشور، اگر فرهنگسازی و آموزش لازم به نوجوانان و جوانان جهت استفاده از این ابزارها داده نشود، در آینده آسیب های جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد ساخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همان پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: هدف پدافند غیرعامل پیشگیری و بازدارندگی است و این همان چیزیست که فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به آن می پردازد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .