عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » الکترونیکی شدن خدمات ثبت احوال سبب رضایتمندی مردم می شود

معاون استاندار گلستان:

الکترونیکی شدن خدمات ثبت احوال سبب رضایتمندی مردم می شود

الکترونیکی شدن خدمات ثبت احوال سبب رضایتمندی مردم می شود

علیرضاجمشیدی گفت : موضوع دولت الکترونیک در ثبت احوال قطعاً منافعی را بدنبال دارد که نتیجه آن رضایت مندی مردم خواهد بود.

"علیرضا جمشیدی" در دومین جلسه شورای ثبت احوال که با هدف تقدیر از ثبت یاران برتر استان برگزار شد افزود: ثبت احوال یکی از دستگاههای است که خدمات مورد نیاز مردم را از طریق شبکه الکترونیک ارائه خواهد کرد زیرا ثبت احوال جزء دستگاههایی است که ارتباط مستمر وتنگاتنگی با مردم دارد .
وی با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات در حوزه ثبت احوال نتایج ارزشمندی را به همراه خواهد داشت خاطرنشان کرد : افزایش سرعت و دقت در کار ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد و جعلیات در این حوزه که مهمترین آسیب به شمار می رود از جمله این نتایج ارزشمند است.
جانشین شورای ثبت وقایع حیاتی استان اذعان کرد : ما در صدد این هستیم تا در حوزه الکترونیکی کردن خدمات ثبت احوال تمرکز زدایی کرده و بهره وری و کارایی را افزایش و اثر بخشی را تقویت کنیم.
وی با بیان اهمیت شفاف سازی در اطلاعات و اسناد هویتی ؛ این امر را سبب اتخاذ تصمیمات درست تر و ارائه خدمات دقیق تر در حوزه مدیریت جامعه دانست.
جمشیدی صدور کارت الکترونیکی و هوشمند را برای افراد و اشخاص یکی از برنامه های نظام اسلامی برشمرد و بیان داشت : تا پایان برنامه پنجم توسعه برای افراد بالای 15 سال کارتهای هوشمندی صادر خواهد شد که در برگیرنده خدمات متعدد و فراوانی خواهد بود و در تمام حوزه ها از پرداخت یارانه تا خدمات حوزه سلامت و ... با این کارتها انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه فساد ستیزی یکی از شاخصه های نظام دینی محسوب می شود تصریح کرد : این شاخصه در حوزه ثبت وقایع حیاتی موضوعیت پیدا می‎کند و چنانچه عملکرد درستی در این زمینه صورت گیرد از بسیاری از جرائم از جمله جعل اسناد هویتی جلوگیری خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری توجه به سه شاخص آرمانها ، واقعیات و راهبردها را مورد تأکید قرار داد و افزود : برای اینکه بتوانیم به این سه شاخص عمل کنیم ، باید تصمیم گیری عقلایی و تدبیر مدبرانه و هوشمندانه داشته باشیم.
وی تأکید کرد : قطعاً نظام دینی برای هرکدام از آسیبها ، مشکلات و چالشها نقشه راه و راهبردهایی دارد که اگر با اتخاذ تصمیم عقلایی و توجه به واقعیات در مسیر رفع آن ها برآییم به نتایج ارزشمندی دست خواهیم یافت.
جانشین شورای ثبت وقایع حیاتی استان در پایان خاطر نشان کرد : در حوزه ثبت وقایع حیاتی نظام دینی بدنبال آن است که به یک رشد صد در صدی در حوزه ثبت برسد و این آرمان و جهت گیری درستی است که مسئولان ثبت احوال در این حوزه باید با اتکاء به واقعیتها که در برگیرنده امکانات موجود است ، به آن نائل آیند.
در پایان از ثبت یاران برتر استان با اهدای لوح توسط معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ، فرماندار گرگان و مدیرکل ثبت احوال استان ، تقدیر بعمل آمد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1322
  • کد خبر : 382