عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا زمینه ساز رفاه اجتماعی در روستااست


طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا زمینه ساز رفاه اجتماعی در روستااست

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت : "طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا" می تواند زمینه رفاه اجتماعی را در روستا فراهم آورد.

فائزه عبداللهی در نشست معاون روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور با مدیران کل دفاتر امور روستایی و امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور، با بیان اینکه گلستان نگارستان ایران است گفت : "طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا" به منظور توجه به فراورده ها وتولیدات روستایی مانند محصولات کشاورزی زراعی و دامی و صنایع تبدیلی می تواند تاثیر گذار باشد و زمینه رفاه اجتماعی را در روستا به منظور پرهیز از مهاجرت روستائیان به شهر فراهم آوردو همچنین از ایجاد مشاغل کاذب در شهر جلوگیری کند.

وی افزود : به منظور ایجاد اشتغال درروستاها باید دستگاهها همت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی آنها بکار گیرند و با آموزش در زمینه های مختلف از جمله صنایع دستی امکان ایجاد مشاغل مناسب را فراهم آورند و در بخش بازار سازی یعنی توجه به سلایق مصرف کنندگان و بازار یابی و فراهم آوردن امکان عرضه و تولیدات و فراورده ها و صنایع دستی به بازاراقدام نمایند .

ایشان با اشاره به اینکه باید به روستاها به عنوان یک واحد تولیدی با دستاوردهای مختلف توجه کرد گفت : توجه به صنایع تبدیلی روستا ضروری است .

عبداللهی طی ایراد سخنانی خاطر نشان کرد "طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا" فقط با مشارکت مردم رقم خواهدخورد .

ایشان تاکید کرد : باید قوانین و دستورالعمل و ... مورد باز خوانی قرار گیرد و با پرداخت تسهیلات مناسب امکان اجرای طر ح هایی از این قبیل را فراهم نمائیم

عبداللهی یاد آور شد : در طرح "مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها" به عنوان مشارکت در امر اقتصادی زن و مرد نمی تواند مطرح باشد و این را می توان فرصتی برای راه اندازی واحد های تولیدی تلقی کرد. که هر کس با توجه به تلاش و سهم آورده می تواند در اجرای این طرح در روستاها موفق شود

در پایان مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان خواستار حضور زنان روستایی در تحقق"طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا" شد.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1152
  • کد خبر : 4159