عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی روسای شورا و دهیاران روستاهای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

باحضورمدیرکل دفترامورروستائی و شوراهای استانداری؛

نشست هم اندیشی روسای شورا و دهیاران روستاهای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

نشست هم اندیشی روسای شورا و دهیاران روستاهای شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

نشست هم اندیشی روسای شورا و دهیاران روستاهای شهرستان علی آباد کتول با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در فرمانداری علی آباد کتول برگزار و پیرامون مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان بحث و تبادل نظر گردید.

قاسم سمیعی در جمع دهیاران و روسای شوراهای روستاهای شهرستان از لزوم حمایت شوراهای اسلامی از دهیاران روستا و نظارت بر عملکرد آنها در جهت انجام وظایف قانونی سخن گفت و افزود: شوراها می بایست گزارشات مستمر از دهیاران گرفته و با نظارت دقیق خود از انحراف آنها جلوگیری نمایند.

 دبیر کمیسیون ماده 99 استان گفت: با عنایت به فراگیر شدن ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای استان و جلوگیری از لکه دار شدن نام استان در زمینه زمین خواری، دهیاران می بایست بر اساس وظایف قانونی خود و در همان مراحل اولیه ساخت به مالکین تذکر لازم را داده و از ادامه کار جلوگیری نمایندتا مانع از هدر رفتن سرمایه های ملی و انسانی شود.

 وی در قسمت دیگر از سخنان خود در خصوص طرح مشارکت روستائیان در راه اندازی واحد های تولیدی در روستاها گفت: به ازای مشارکت روستائیان در این طرح دولت 3 برابر آورده آنها با کارمزد 6 درصد اعطا می نماید.

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها این طرح را ظرفیتی مناسب جهت رونق اقتصادی هرچه بیشتر روستاها دانست و افزود: شهرستان علی آباد کتول دارای پتانسیل های خوبی در این زمینه است و امید می رود از این طرح استفاده بهینه نمایند.

 سمیعی در قسمتی دیگر از سخنانش در خصوص موافقتنامه فی مابین اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری و بنیاد مسکن استان در خصوص اجرای طرح های هادی روستاها خبر داد و افزود: در این موافقتنامه به میزان سهم آورده دهیاری ها بنیاد مسکن حداقل به همان اندازه در اجرای طرح هادی روستاها هزینه خواهند نمود.

 وی گفت: بیمه منازل مسکونی روستائیان نیز یکی از مسائل مهم است که در دولت تدبیر و امید کلید خورده است.

 فرماندار شهرستان علی آباد کتول در این جلسه از دهیاران شهرستان در بحث سرشماری کشاورزی تقدیر نمود و افزود: ضریب انحراف در این خصوص بسیار پایین بوده است.

 تجری گفت: با عنایت به اینکه دهیاران به عنوان مدیر بحران روستاها منصوب هستند می بایست در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز به موقع اقدام نمایند چرا که همین ساخت و سازهای غیر مجاز و اغلب غیر فنی باعث بروز بحران در زمان حوادث غیر متقربه خواهد بود.

 وی در قسمتی دیگر از سخنانش در خصوص افزایش بافت روستا و ضرورت بازنگری طرح هادی روستاها گفت: عدم بازنگری طرح های هادی روستاها خود زمینه ساز غیر مجاز در روستاها می باشد.

 مسئول واحد توسعه و عمران اداره کل امور روستایی و شوراها در حاشیه این نشست از ضرورت استعلام از تامین اجتماعی در صدور پروانه های ساختمانی خبر داد و مسئولیت هرگونه حادثه در صورت عدم استعلام را بر عهده مراجع صدور پروانه (دهیاری ها) و ناظرین فنی دانست.

 در ادامه دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان علی آباد کتول به طرح سوالات خود پرداختند و کارشناسان اداره کل روستایی پاسخ سوالات را بیان نمودند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 929
  • کد خبر : 4316