عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 90 درصد کشتارگاههای دام گلستان غیر صنعتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

90 درصد کشتارگاههای دام گلستان غیر صنعتی است

90 درصد کشتارگاههای دام گلستان غیر صنعتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: 90 درصد کشتارگاههای دام در استان گلستان بصورت سنتی و غیر صنعتی خدمات می دهند که می تواند یک خطر جدی در حوزه سلامت و تغذیه محسوب شود.

"علی اصغر طهماسبی" در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 93 اظهار داشت: موضوع ساماندهی کشتارگاههای استان از سال 1385 در جلسات مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تاکنون بالغ بر 25 مصوبه در این خصوص در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: استان گلستان دارای 11 کشتارگاه سنتی ، یک کشتارگاه نیمه صنعتی و تنها یک واحد کشتارگاه صنعتی در آق قلا می باشد که به تازگی شروع به فعالیت نموده است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به بیان راه کارهای تغییر وضعیت در کشتارگاههای دام استان پرداخت و افزود: بهسازی کشتارگاههای سنتی دام و تعطیلی و تجمیع این کشتارگاهها در قالب کشتارگاه صنعتی، از جمله راهکارهایی است که می توان با همت و اراده جمعی مدیران استانی و شهرستانها، این وظیفه خطیر را به سرانجام رساند.

وی تأکید کرد: در صدور مجوز احداث کشتارگاههای صنعتی، انتظار داریم تمامی مباحث بهداشتی، زیست محیطی و ... لحاظ شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تشکر از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: از مدیران استانی و فرمانداران انتظار داریم تا مسائل و دغدغه های حوزه بهداشت و سلامت را جدی بگیرند تا با گامهای ارزنده ای که در دولت یازدهم برداشته شده بتوانیم عملکرد و خدمات مطلوبی به مردم همیشه در صحنه استان گلستان ارائه دهیم.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در پایان با تأکید بر اهمیت اجرای مصوبات کارگروه سلامت توسط دستگاههای اجرایی، خواستار تسریع در حل مشکل پارکینگ بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان شد.

در این جلسه همچنین، گزارشی از مشکلات زیست محیطی مربوط به مرغداریها و واحدهای تولیدی کود آلی منطقه گمیشان و آق قلا و گزارشی از وضعیت بیماری هاری، چالش های کنترل حیوان گزیدگی و بیماری تب مالت در استان گلستان ارائه شد.

90 درصد کشتارگاههای دام گلستان غیر صنعتی است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .