عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش جمعیت سیاست تبلیغی می‎خواهد نه تحمیلی

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری گلستان مطرح کرد:

افزایش جمعیت سیاست تبلیغی می‎خواهد نه تحمیلی

افزایش جمعیت سیاست تبلیغی می‎خواهد نه تحمیلی

مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری گلستان با بیان اینکه در افزایش جمعیت نباید عجولانه تصمیم گرفت، گفت: افزایش جمعیت سیاست تبلیغی می‎خواهد نه تحمیلی لذا در این حوزه نمی‎توان با افراط و تفریط پیش رفت.

فائزه عبداللهی در سومین جلسه گروه کاری جمعیت استان گلستان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: فرزندآوری یکی از مسائل خصوصی زن و مرد است و آنها تصمیم می‎گیرند که توانایی افزایش تعداد فرزند را دارند یا خیر؛ و در این راستا ما می‎توانیم با تبلیغات درست، فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت را در جامعه پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی رشد جمعیت زمان‌بر است، تصریح کرد: افزایش جمعیت در کوتاه‎مدت میسر نیست و باید فرآیندی تعریف شود که با در نظر گرفتن تمامی شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی حتی سیاسی امکان رشد جمعیت وجود داشته باشد.

عبداللهی افزود: ما نگران سلامت بخشی از جامعه هستیم که فرزندآوری برای آنها خطراتی به دنبال دارد بنابراین در سیاست‎های جمعیتی باید بسیاری از مسائل مورد توجه جدی باشد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: 25 سال این فرهنگ در جامعه تزریق شد که فرزند کمتر زندگی بهتر و دستگاه‎های متولی روندی را در این خصوص پیاده کردند اکنون بعد از گذشت 25 سال می‎گوییم که نرخ جمعیت باید افزایش پیدا کند که برای بروز این اتفاق نیازمند سپری شدن زمان هستیم.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان، ادامه تحصیل و ایجاد اشتغال از مسائل مهم پیش‎روی خانواده‎هاست، یادآور شد: سیاست‎های جمعیتی باید برای خانواده‎ها به درستی تبیین شود.

مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری گلستان گفت: دستگاه‎هایی که قرار است در افزایش نرخ جمعیت نقش‎آفرین باشند باید پکیجی از خدمات خود را ارائه کرده تا امید به زندگی را در جامعه افزایش دهند.

عبداللهی بر لزوم بسته‎های آموزشی و تیزرهای تبلیغاتی در زمینه افزایش جمعیت از سوی صدا و سیما و مرکز بهداشت استان تاکید کرد و افزود: حوزه علمیه نیز با جمع‎آوری احادیث و روایات در خصوص افزایش جمعیت و در اختیار قرار دادن آن به سایر دستگاه‎ها نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی با بیان اینکه اقتدار ایران در چند دهه اخیر مرهون خلاقیت، نوآوری و به روز بودن علمی بوده است، گفت: کشورهایی که در زمینه علمی مدعی هستند از خلاقیت جوانان ایرانی می‎ترسند چراکه جوانان ما با کسب رتبه‎های علمی، دنیا را به زانو درآورده است که این مهم مدیون جوان بودن جامعه است.

این مقام مسئول بیان داشت: اگر جمعیت کشور به سمت پیری پیش برود آن وقت منابع مالی باید صرف مسائل سال‌خوردگان شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه فقط ادارات بهداشت متولی افزایش جمعیت نیستند، خاطرنشان کرد: ادارات بهداشت بیشترین سهم را در افزایش جمعیت دارند.

وی نقش تبلیغات را در سیاست‎های جمعیتی مهم خواند و ابراز داشت: افزایش جمعیت یک کار فرهنگی است که از طریق انسجام و همکاری یک گروه کاری بازتاب بهتری در جامعه به دنبال خواهد داشت.

عبداللهی در خصوص تعطیلی پنج‎شنبه برای مادران شاغل گفت: مادرانی که فرزند زیر هفت سال و ابتدایی دارند در صورتی که اصل 44 قانون لحاظ شود می‎توانند از تعطیلی پنج‎شنبه آخر هفته استفاده کنند.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 839
  • کد خبر : 5735