عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرما و خشکسالی منابع طبیعی گلستان را تهدید می‎کند

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

گرما و خشکسالی منابع طبیعی گلستان را تهدید می‎کند

گرما و خشکسالی منابع طبیعی گلستان را تهدید می‎کند

 مدیر کل مدیریت بحران گلستان با توجه به تغییرات جوی و افزایش دما در استان گفت: این گرما نه تنها جنگل‎های گلستان بلکه حتی منابع آبی استان را نیز تهدید می‎کند.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگویی خبری با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان بیان کرد: در آستانه فصل گرما ضمن اعلام وضعیت و شرایط خاص فصلی بر آمادگی دستگاه‎های متولی برای مواجهه با حوادث احتمالی تاکید شده است.

وی ادامه داد: در مورد امکانات و تجهیزات مقابله با حریق نیز در سال گذشته بخشی از امکانات و تجهیزات تامین شد، هر چند با تامین نیاز اصلی استان در این بخش فاصله داریم.

مقدم یادآور شد: باید پذیرفت باید با همین بضاعت و امکانات بهترین عملکرد را داشت چنانچه مروری بر عملیات‎های مواجهه با حریق سال گذشته نشان داد با همین امکانات، به واسطه تجربه استان و تلاش دستگاه‎های متولی، زمان اطفای حریق جنگل‎های استان به نسبت گذشته کاهش یافت.

به گفته وی، با اقدام به موقع دستگاه‎های متولی به ویژه منابط طبیعی استان، اطفای بسیاری از حریق‎ها در مناطق جنگلی به چند ساعت هم نکشید و حتی در پارک ملی نیز با مدیریت به موقع دستگاه متولی و همکاری دستگاه‎های عملیاتی، حریق در کوتاه‎ترین زمان ممکن مهار و سپس اطفاء شد.

با این وجود، گرما در راه است و گلستان هم به واسطه تجربیات بد خود در ماه پایانی بهار و فصل پیش‎روی تابستان، باید خود را آماده حوادثی کند که احتمال وقوع آن زیاد است هر چند آرزو می‎کنیم که حادثه‎ای در این استان سبز روی ندهد و از گزند خطر به دور باشد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 900
  • کد خبر : 9275