عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد


بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد

بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد

 بازارچه صنایع دستی استان گلستان عصر سه شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گرگان افتتاح شد.

 راه اندازی این بازارچه که در بافت قدیم محله سرچشمه گرگان و در خانه معروف به باقری ها، واقع شده است، شامل دو مرحله می باشد که مرحله نخست آن هم اکنون باحضور مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرحله نخست این بازارچه صنایع دستی دارای 23 غرفه در 28 رشته می باشد که تعداد 35 هنرمند فعال درحوزه صنایع دستی گلستان درآن حضور دارند.

برای راه اندازی این مرحله بازارچه مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده ،ضمن اینکه برای مرحله دوم این بازارچه که شامل مرمت و اضافه شدن تعداد غرفه ها می باشد، هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

غرفه های نخستین بازارچه صنایع دستی گلستان شامل صنایع دستی فلزی و قلم زنی روی مس، سفال شامل سفالگری سنتی و صنعتی، طراحی و نقاشی سنتی، صحافی و حجاری سنتی می باشد.

قلاب بافی، بافته های داری، سفال سرامیک و مینا کاری، ابریشم بافی، جاجیم، چرم دست دوز، صنایع دستی چوبی همچون منبت و معرق کاری، صنایع دستی سنگی شامل سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پیکره تراشی، منبت و گره چینی، رو دوزی، البسه محلی و چاپ باتیک از دیگر غرفه های موجود در این بازارچه هستند.

بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد

 

بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1909
  • کد خبر : 11379