عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمار بنیادی ترین ابزار در راستای تدوین طرح هابخش های اجرایی کشور است


آمار بنیادی ترین ابزار در راستای تدوین طرح هابخش های اجرایی کشور است

آمار بنیادی ترین ابزار در راستای تدوین طرح هابخش های اجرایی کشور است

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: آمار و اطلاعات بنیادی ترین و اصلی ترین ابزار در راستای تدوین طرح ها در تمامی بخش های اجرایی کشور است
"محمد دودانگی " در جلسه روز آمار در خصوص جایگاه آمار و اطلاعات در نظام مدیریتی و برنامه ریزی گفت: موفقیت برنامه های توسعه در تمامی جوامع بستگی به کیفیت آمار و اطلاعات موجود در آن جوامع دارد.
وی افزود: نقش و اهمیت آمارهای صحیح و به هنگام در تعیین الگو های مناسب برنامه ریزی بیش از پیش آشکار بوده و هر نوع برنامه ریزی یا تجزیه تحلیل پدیده ها و رخدادها به کمک آمار و اطلاعات صحیح و بهنگام میسر خواهد بود.
دودانگی با اشاره به اینکه آمار در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون تهیه و تولید می شود، اظهارداشت: سازمان های دولتی و غیر دولتی محققان و پژوهشگران و مراکزی که به طور مستقیم وظیفه جمع آوری آمار را بر عهده دارند انواع آمار مورد نیاز را تولید می کنند.
وی تصریح کرد: بی شک سازمان های دولتی را می توان در زمره مهمترین منبع تولید کننده آمار هر کشور محسوب کرد.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان یادآورشد: بخش بزرگی از آمارهایی که توسط بخش های دولتی تهیه می شود براساس اسناد و مدارکی است که همه روزه در حین انجام فعالیت ها و وظایف جاری هر سازمان تکمیل شده و در آن ها کمیت هایی از فعالیت های مربوط به سازمان ثبت می شود.
وی گفت: سازمان ها به ویژه سازمان های برنامه ریز خود بزرگترین مصرف کننده آمار هستند و برای به جریان انداختن تمامی فعالیت ها بیش از هر چیز به آمار متکی هستند که معاونت برنامه ریزی استانداری نیز از این قاعده مستثنی نیت.
دودانگی در خصوص استفاده از آمار و اطلاعات در دفتر برنامه ریزی و بودجه، افزود: این دفتر وظیفه برنامه ریزی های کلان استان، اعتبارات استانی و غیره را برعهده دارد.
وی اظهارداشت: در برنامه ریزی به منظور تعیین اعتبارات عمرانی و جاری کشور در هر سال استفاده ابزاری از آمار و اطلاعات نقش کلیدی و اساسی را ایفا می کند.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان تصریح کرد: آمار و اطلاعات بنیادی ترین و اصلی ترین ابزار در راستای تدوین طرح ها و برنامه های توسعه، کوتاه مدت، میان مدت، وبلند مدت در تمامی بخش های اجرایی کشور مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، امور زیر بنایی، تولیدی است.
وی خاطرنشان کرد: اندیشه ایجاد هر طرح و نیاز به برنامه ریزی برای هر پروژه عمرانی نشات گرفته از آمار و اطلاعات از وضعیت موجود و انطباق آن با استاندارد های تعریف شده مربوط به آن خواهد بود.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1225
  • کد خبر : 156