عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باحضور استاندارگلستان و وزیرجهادکشاورزی، کشتارگاه صنعتی دام اینچه برون افتتاح شد


باحضور استاندارگلستان و وزیرجهادکشاورزی، کشتارگاه صنعتی دام اینچه برون افتتاح شد

باحضور استاندارگلستان و وزیرجهادکشاورزی، کشتارگاه صنعتی دام اینچه برون افتتاح شد

  صبح امروز ، با حضور استاندار گلستان و وزیر جهادکشاورزی، کشتارگاه صنعتی دام سنگین و سبک اینچه برون در شهرستان آق قلا افتتاح شد.

این کشتارگاه صنعتی در زمینی به مساحت 35 هکتار احداث شده که فضای اصلی آن 8هزار مترمربع میباشد.

ساخت این کشتارگاه 220 میلیارد ريال هزینه داشته که 70 میلیارد ريال آن از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده و مابقی آن بر عهده سرمایه گذاران طرح بوده است.

در حال حاضر، افتتاح فاز اول این کشتارگاه برای 100 نفر اشتغالزایی دارد که با تکمیل فازهای بعدی قابلیت اشتغالزایی برای 400 نفر را خواهد داشت.

این طرح، به عنوان یک طرح سبز شناخته میشود زیرا ضایعات آن آلاینده طبیعت نیست و بازیافت می شود ؛ همچنین این مرکز مجهز به تصفیه خانه است که آب مورد نیاز خود را از طریق تصفیه و پالایش آبهای مصرف شده تأمین می نماید.

وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح این کشتارگاه صنعتی گفت: یکی از سیاستهای مبنایی و اصولی ما این است که بتوانیم زنجیره تولید در بخش کشاورزی و دامداری را گسترش دهیم.

محمود حجتی افزود: با اجرای این سیاست، فاصله تولید و مصرف کاهش یافته و ارزش افزوده فعالیتها نیز در همان منطقه باقی میماند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این کشتارگاه، پیوند مناسبی با بخش عرضه و بازار و در عین حال با بخش پرواربندی و دامپروری برقرار کرده و آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنیم.

استاندار گلستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه گذاران طرح، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانکهای عامل استان اظهار امیدواری کرد: در سایه یک روح واحد بتوانیم در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید در استان فعالیت کنیم.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2463
  • کد خبر : 1569