عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فضاي استان گلستان يك فضاي هم نوايي مي باشد

استاندار گلستان:

فضاي استان گلستان يك فضاي هم نوايي مي باشد

فضاي استان گلستان يك فضاي هم نوايي مي باشد

استاندار گلستان گفت: فضاي استان گلستان براي توسعه و حفظ محيط زيست، فضاي هم نوايي و يك صدايي است.

دكتر "حسن صادقلو" روز پنجشنبه در هشتمين جلسه شوراي اداري استان افزود: با رايزني و جلسات مختلف، در تهران با مسئولان و مديران ارشد كشوري و برطرف شدن معضلات، طرح مطالعاتي دولتي جزيره آشوراده آغاز شده است.
به گفته وي، براي اين توسعه و آغاز اين طرح مطالعاتي، همه مسئولان استاني نيز همگام و هم صدا شده اند و اگر در جايي اختلاف سليقه اي وجود داشته باشد، در نهايت اين اختلاف در مديريت معنوي و كلي، به وحدت و يكپارچگي براي توسعه استان منجر خواهد شد.
وي تصريح كرد: اكنون يك بعد توسعه در استان كه ظرفيت نرم ‎افزاري است در حال آماده شدن مي باشد و اراده كه محور ديگر توسعه محسوب مي ‎شود در استان وجود دارد.
وي ادامه داد: اكنون در استان به حفظ و نگهداري محيط زيست به عنوان يكي از محورهاي توسعه استان قلمداد مي شود و اين تفكر كه خط حركتي توسعه استان در كنار حركت توسعه و حفظ محيط زيست نيست يك برداشت اشتباه است.
نماينده عالي دولت در گلستان افزود: در تمام عرصه مديريتي كه اكنون در گلستان وجود دارد حيطۀ زيست به عنوان يك دغدغه ديده مي‎ شود و اين نويد را مي دهم كه تمام مديران در استان به عنوان يك سرباز در كنار محيط زيست قرار دارند.
صادقلو گفت: اما گاهي اوقات در استان يك اتفاقاتي در حوزه محيط زيست رخ مي‎ دهد كه جاي نگراني دارد و در برخي موارد حتي ديده مي‎ شود برداشت اين است كه اين ناملايمات از طرف دولت رخ مي دهد.
به گفته استاندار گلستان، در برخي از موارد مردم يك حس تضاد در بيان و عمل دريافت مي كنند كه حتي گاهي اوقات اين موضوع در راستاي بهره‎ وري و براي توسعه از طرف برخي افراد بيان مي‎ شود.
وي اظهار كرد: در سال‎ هاي گذشته شاهد بوده‎ ايم كه سيلاب ‎هايي به وقوع پيوست و برخي بلاياي ديگر بر منابع طبيعي ما نازل شد كه بسياري از درختان و حوزه محيط زيستي را از بين برد.
وي يادآور شد: در اين اتفاق‎ ها علاوه بر اينكه به محيط زيست ما آسيب رسيد، اما اقدام خاصي با فوريت براي برطرف كردن و به نوعي بهبود آن انجام نگرفت.
صادقلو در ادامه گفت: متاسفانه بخشي ديگر از آسيب ‎هايي كه در جنگل ‎هاي ما در حال رخ دادن است وجود انواع آفت‎ها در دل درختان اين استان است كه باعث شده درختان ما به طور طبيعي در حال مردن هستند.
استاندار گلستان در خصوص جزيره آشوراده گفت: با برگزاري جلسات و پيگيري ‎هاي مختلفي كه به عمل آمد مقرر شد براي توسعه اين جزيره يك شركت مشاور با نظارت سازمان گردشگري و حوزه گردشگري انتخاب شود و اين شركت با رعايت الزامات محيط زيست ظرف شش ماه با تامين بودجه مناسب از سوي رياست جمهوري با هدف گردشگري موضوع را مطالعه و جانمايي كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اين طرح به اين دليل است كه اگر فردا سرمايه ‎گذاري براي توسعه اين جزيره به استان آورده شد، به مسير محيط زيست و منابع طبيعي كشيده نشود و در دل اين طرح جامع تمامي مسائل ديده و رعايت شود و يك طرح توسعه ‎اي براي جزيره آشوراده در آينده نزديك شكل بگيرد و اجرا شود.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1304
  • کد خبر : 181