عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتاق فكر اصلي استان دانشگاه است


اتاق فكر اصلي استان دانشگاه است

اتاق فكر اصلي استان دانشگاه است

 استاندار گلستان گفت: اتاق فكر اصلي استان دانشگاه مي باشد و دانشگاهيان مي توانند در برنامه هاي استان تصميم ساز باشند.

"دكتر حسن صادقلو" در اولين ديدار با رؤساي واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامي استان گلستان افزود: دانشگاهیان باید در نقش شوراي توسعه و گسترش عمل كنند و در قالب شبكه عيون با نگاهي موشكافانه، علمي، واقعي و اساسي به مسائل اجتماعي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي، از فرصت پيش آمده به طور خاص استفاده كرده و به استان ياري برسانند.
وی ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامي از باقيات و صالحات ماندگار نظام جمهوري اسلامي است كه در شرايطي نامساعد و ناشدني به شدني واقعي تبديل گرديد .
صادقلو اظهار داشت : در شرايط جنگ و بحران هاي دهه شصت كه اتفاقا درآمد كشور با هزينه ها نيز برابري نمي كرد بزرگان نظام و در پيشاپيش آن ها حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و حاج احمد آقا فرزند بزرگوار حضرت امام اقدام به تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي كردند و نشدي را به شد تبديل كردند.
به گفته استاندار گلستان ، نتايج پربار آن تصميم منطقي و با تدبير، راهبرد رفع مشكلات عديده كشور در سه دهه بعد از آن شده است.
وي تصريح كرد: در جريان جنگ و دفاع مقدس تفكر تاسيس دانشگاه از ديدگاه برخي تفكري لوكس و غير موجه بود، ليكن در اين شرايط سنگ بناي توسعه كشور يعني توسعه نيروي انساني در ابعاد تخصص و تعهد با توسعه دانشگاه ميسر بود .
صادقلوافزود : بر همين اساس هم توسعه همه جانبه دانشگاه در همه شرايط مد نظر بود حتي در بمب باران و موشك باران شهرها و دانشگاه امروز بي شك ماحصل تلاش هاي آن دوران است.
وي ادامه داد: امروزه تغييرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامي و حضور دكتر ميرزاده در راس اين دانشگاه بي شك شرايط توسعه دانشگاه و باطبع آن جامعه را سرعت خواهد بخشيد.
صادقلو گفت: ديدار امروز با روساي واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامي گلستان اولين ديدار استاندار با دانشگاهيان استان است و اميد است نتيجه اين ديدارها به آرزوي مردم، در به صحنه آمدن دانشگاه منجر گردد.
وي تاكيد كرد: اميدوارم دغدغه دانشگاه از توسعه نظري علوم و ارايه مدرك به آشتي با مشكلات جامعه به منظور كمك به حل آن ها منجر شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: از دانشگاه انتظار است تا شعار تبديل كشاورزي سنتي استان به كشاورزي مدرن راهبردي را عملي نمايد كه بر اين اساس شما بايد در اين مسير فعالانه حضور پيدا كنيد تا نقش اساسي دانشگاه در حل مشكلات جامعه نمايان گردد.
صادقلو افزود: اميد است با نگاهي سيستمي به مستمرشدن برنامه ها كمك كنيم و طوري نشود كه آن ها كه رفتند به آن ها كه آمده اند باور نداشته باشند و آنها كه مي آيند از باور گذشته و پذيرفتن عملكرد مثبت گذشته دوري كنند.
استاندار گلستان يكي از معضلات جامعه را آغازگري تكراري در سازمان ها دانست و گفت: احترام به گذشته بايد به باور در ميان مسوولين تبديل شود و در اين مسير سازمان ها همواره مسير توسعه ايي را بپيمايند و در مسير توسعه كشور دانشگاه ها بايد نقش محوري داشته باشند.
صادقلو در ادامه با اشاره به اين موضوع كه كارهاي انجام نشده در استان و امور برزمين مانده بسيار مي باشد خواستار همكاري دانشگاه با استاندار در همه بخش ها خصوصاً معرفي افرادی که تئورسين، برنامه ريز و توانمند در اجراي برنامه باشند گرديد.
در ابتداي اين جلسه عجم نوروزي رييس منطقه ۲۷ دانشگاه آزاد اسلامي (استان گلستان) ضمن تبريك هفته ولايت و انتصاب دكتر حسن صادقلو به سمت استاندارگلستان گزارشي از وضعيت آموزش عالي استان با نگاه ويژه به نقش و جايگاه دانشگاه آزاد اسلامي را ارايه داد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1383
  • کد خبر : 196