عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عمران شهري توسعه استان را به همراه دارد

استاندار گلستان:

عمران شهري توسعه استان را به همراه دارد

استاندار گلستان گفت: رشد و عمران شهري به ويژه در مركز استان، توسعه را به همراه مي آورد.

دكتر «حسن صادقلو » عصر سه شنبه در مراسم توديع و معارفه شهردار گرگان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني افزود: خدمت به مراكز استان ها بايد از قواعدي پيروي كند كه شهردار جديد بخشي از آن ها را در دستور كار خود قرار داده و بايد قاعده هاي ديگر را نيز رعايت كرده و آن ها را انجام دهد.
وي تصريح كرد: من عمران شهري را يك بخش اساسي از توسعه استان مي دانم و حساسيت من به تمام مراكز شهري استان به ويژه مركز استان است.
وي اظهار كرد: به تمام مسئولان در راستاي عمران شهري به ويژه مديران مركز استان توصيه و تأكيد مي كنم كه نگاه ويژه و حساسي به اين مسئله داشته باشند.
نماينده عالي دولت در گلستان ضمن تأكيد بر نظارت خود بر عملكرد شوراها و شهرداري هاي استان گفت: نمي توان از نظارت بر اين دو بخش كه نقش اساسي در توسعه دارند، غافل بمانيم.
صادقلو افزود: شوراهاي شهر نبايد به جزئيات در مصوبات خود بپردازند، بلكه بايد تحول اساسي را در دستور كار خود قرار دهند.
وي با اشاره به عبور سالانه 13 تا 15 ميليون مسافر از اين استان اظهار كرد: نبايد نسبت به اين مسئله بي توجه بود زيرا جدا از ابعاد اقتصادي، اين استان در زمينه آرامش بخشي بسيار مهم است و بايد مركز استان را نگاه اساسي كنيم، آن را باور داشته باشيم و عمل نماييم.
وي با بيان اين كه گرگان در گذشته به عنوان عروس شهرهاي مازندران مطرح بود و امروز متاسفانه ديگر آن جايگاه را حتي در گلستان نيز ندارد، خاطرنشان كرد: اين شهر جدا از سابقه تاريخي كه جاي سخن بسيار دارد، در شرايط عادي يك شهر حساس و مهم است و تصميمات شورا و اجراي شهردار بايد در راستاي سند توسعه استان باشد.
صادقلو با بيان اين كه در سند 1404 شهر گرگان، اين شهر به عنوان شهري آرامش بخش، آرامش دهنده، فرح بخش، با محيط زيستي سالم و سبز، توانمند در جذب توريست، پيشرو در فناوري اطلاعات و با شهرونداني بانشاط و مشاركت پذير ذكر شده، اظهار كرد: براي عملياتي شدن اين سند بايد تصميمات خود را در شورا اتخاذ و در شهرداري اجرايي كنيم و من نيز در افق همين ديد را نظارت مي كنم.
استاندار گلستان ادامه داد: امروز همه ما يك ميزگرد هستيم و دايره خدمتيم و با توجه به اين سند به تنهايي نمي توان كاري را انجام داد و شهردار تنها مسئول اجراي سند و رسيدن به افق 1404 شهر نيست.
به گفته وي، بايد همه در اين زمينه دست به دست هم دهيم، وارد موضوعات شويم و تدابير و رفتارها را نظام دهيم.
وي تصريح كرد: باور كردن اين "دور هم جمع شدن" زمينه توسعه را فراهم مي كند و به يك شهر نمونه در شمال كشور تبديل خواهيم شد.
وي يادآور شد: اين ادبيات ذكر شده در سند، تنها براي نگارش نيست، بلكه براي عمل و اقدام مقتضي است و در واقع آباداني استان و شهر، نكته اي است كه بايد به دنبالش برويم و بايد بگذاريم تا تدابير شهروندان به مشاركت بيايد تا آن بخش از سند مبني بر مشاركت پذيري مردم به واقعيت بپيوندد.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به اين كه توديع در واقع همان معارفه و معارفه نيز همان توديع است، گفت: آن ها كه مي روند چون مسير حد ندارد بايد جا به جا شوند و آن ها كه مي آيند روزي خواهند رفت.
صادقلو تأكيد كرد: گذر در زمان واقعيتي انكارناپذير است و تمام كساني كه مسئوليت مي گيرند، روزي آن مسئوليت از آن ها گرفته مي شود، پس زماني براي انجام كارها نداريم بلكه بايد سرعت در كارها را بيش تر كنيم.
وي در ادامه ضمن تقدير از خدمات «ابراهيم كريمي» شهردار پيشين گرگان گفت: بايد قدر خادماني چون كريمي را دانست، زيرا در عرصه استان و شهر گرگان زحمات زيادي كشيد و از مهندس «حسين صادقلو» نيز بايد تشكر كرد، زيرا در شرايطي كه با سال ها تجربه نيازي به ورود به اين عرصه نداشت، براي خدمت رساني مستمر اين مسئوليت را پذيرفت.
صادقلو در پايان گفت: خدمات حسين صادقلو در مازندران تابناك است و همه زير و بم ها را طي كرده و اين يك فرصت براي شهري هم چون گرگان است و ما بايد همگي يك روح براي انجام امور عمراني و توسعه اي شويم، زيرا نتيجه اش به خودمان بر مي گردد.
بر اساس حكم وزير كشور، «حسين صادقلو» به عنوان شهردار جديد گرگان معرفي و از زحمات «ابراهيم كريمي» شهردار سابق طي مدت 6 سال مستمر و 10 سال حضور در شهرداري گرگان، تقدير شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1267
  • کد خبر : 220