عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفاظت از محيط زيست در استان هاي شمالي تبديل به يك نهضت عمومي شود


حفاظت از محيط زيست در استان هاي شمالي تبديل به يك نهضت عمومي شود

مدير كل امور شهري و شوراهاي استانداري گلستان گفت: تراژدي پسماندها و زباله ها امروز به شدت استان هاي شمالي را تهديد مي كند و بايد به همين دليل حفاظت از محيط زيست در استان هاي شمالي تبديل به يك نهضت عمومي شود.
"عبدالرضا چراغعلي" در اختتاميه برنامه پيك هاي طبيعت آستارا تا استرآباد اظهار كرد: حركت اين دو زوج شمالي در اقدامي نمادين بسيار پسنديده و قابل تحسين است چرا كه موضوع پسماندها هم در نظر مردم و هم مسئولين بسيار مغفول مانده است و محيط زيست را در اين سه استان تهديد مي كند.
وي بيان كرد: من بنا برمسئوليت خود در اين رابطه تمام تلاش خود را براي نشست هاي تخصصي با شوراهاي شهر و شهرداري ها در موضوع مقابله با اين معضل در استان اعلام مي كنم و در بازديد هاي هفتگي خود نيز تلاش مي كنم اولويت اول در خصوص صيانت از منابع طبيعي و محيط زيست باشد
وي تصريح كرد: اگر قرار است كه در حوزه محيط زيست و حفظ آن اتفاقي بيفتد حتمن بايد سمن ها و تشكل هاي محيط زيستي به مسئولان دولتي كمك كنند وگرنه هيچ اتفاق مثبتي در اين زمينه رخ نم يدهد.
چراغعلي بيان كرد: شهرداري ها منابع درآمدي مشخصي دارند و اگر تشكل هاي ما در بخش حفظ منابع طبيعي و محيط زيست بخواهند سهم خود را بگيرند بايد پيگير باشند چون شهرداري ها مشكلات و دغدغه هاي خاص خود را در امور شهري دارند و كمتر خود به مسائل محيط زيست توجه مي كنند.
وي گفت: در طي سال هاي گذشته در صيانت از محيط زيست و فرهنگ حفظ محيط زيست نه تنها پيشرفتي در جامعه حاصل نشده است بلكه پسرفت هم داشتيم كه بايد با همكاري تشكل ها و مردم و حمايت مسئولان اقدامات بهتري انجام شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1088
  • کد خبر : 234