عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرمانداران به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در شهرستانها باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

فرمانداران به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در شهرستانها باشند

فرمانداران به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در شهرستانها باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: فرمانداران به عنوان رؤسای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستانها باید به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در کنار کمک های دولتی باشند.

"علی اصغر طهماسبی" در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 95 که با حضور خانم دکتر عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: عملکرد دولت تدبیر و امید، علی رغم تمامی محدودیت های مالی در حوزه بهداشت و درمان درخشان بوده و در استان گلستان طی سه سال گذشته، افزایش تقریباً 100 درصدی تخت های بیمارستانی را داشته ایم.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه استان عملکرد خوبی در توسعه خانه های بهداشت داشته، اضافه کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا پایان سال نود و چهار، 14 پروژه احداث و تکمیل مراکز خدمات جامع سلامت، افتتاح 6 پروژه مرکز بهداشتی در شهرها و روستاها، ساخت 86 خانه بهداشت و 379 پروژه تعمیر، توسعه و تکمیل مراکز و خانه های بهداشت استان را داشته ایم.

وی اظهار کرد: پیرامون بسته پایه خدمات سلامت کارکنان که مصوبه دولت محترم است، هر 6 ماه یکبار باید از ادارات کل و دستگاههای اجرایی در خصوص پیشرفت و نحوه اجرای این طرح، گزارش گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: عملکرد استان در کنترل و مقابله با بیماریهای سالک و التور، خوب و مثبت بوده ضمن اینکه تشدید کنترل های بهداشتی روی تفرجگاهها و اماکن عمومی بویژه در ایام تعطیلات و سفرهای مردم، از دیگر اقدامات خوب استان در حوزه سلامت و امنیت غذایی بوده است.

طهماسبی با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین امنیت غذایی و امنیت اجتماعی وجود دارد، بیان کرد: امنیت غذایی شاخصی در راستای آسیب های اجتماعی نظیر حاشیه نشینی، خانواده های بد سرپرست و ... است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: در این حوزه باید مدل مداخله ای بین بخشی برای رفع سوء تغذیه، آسیب های اجتماعی و فقر، توسط استانداری، فرمانداریها، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای مرتبط وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نسبت به ساماندهی کشتارگاهها و علی رغم اعلام و اخطارهای قبلی، متأسفانه کشتارگاه دام غیربهداشتی در علی آباد کتول مشغول فعالیت است که باید هر چه سریعتر این محل تعطیل و کشتار دام این شهرستان به کشتارگاه صنعتی منتقل شود.

در ابتدای این جلسه نیز مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی گفت: با همکاری نهضت سواد آموزی، طی 3 سال گذشته آمار سوء تغذیه کودکان در کشور 50 درصد کاهش یافته است.

خانم دکتر عبداللهی اظهار کرد: معتقدیم کودکان باید رفتارهای غذایی درست را از مهد کودک ها بیاموزند که در این زمینه نیاز به همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی کشور داریم.

وی افزود: هم اکنون برنامه غنی سازی آرد مصرفی خبازان با آهن و اسید فولیک در سراسر کشور در دست اجرا می باشد و ما بعد از دو سال از اجرای این طرح شاهد کاهش درصد زیادی از بیماریهای کمبود آهن و کم خونی بوده ایم.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکل کمبود ویتامینD  در کشور ما زیاد است به دنبال اجرای طرحی هستیم که کارخانه های شیر را موظف به غنی سازی محصولات خود با این ویتامین مفید می کند،ضمن اینکه هزینه ای نیز برای کارخانه های محصولات لبنی در بر نخواهد داشت.

فرمانداران به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در شهرستانها باشند

فرمانداران به دنبال جلب مشارکت خیرین سلامت در شهرستانها باشند


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .