عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصادی دهیاری های گلستان

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصادی دهیاری های گلستان

پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصادی دهیاری های گلستان

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار کرد:دهیاری های استان می توانند با ارائه طرح های توجیهی اقتصادی از تسهیلات درآمدزا که در قالب تفاهمنامه کشوری پست بانک و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قابل پرداخت است، استفاده کنند.

به گزارش دفتر امور روستایی، علی نصیبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان گمیشان، تصریح کرد:این تسهیلات با سود 8 درصد ارائه می شوند و تا کنون 6 طرح اقتصادی از سوی استان گلستان به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ارائه شده است.

وی افزود: به دهیاری های دارای طرح اقتصادی مناسب ، تا 3 برابر بودجه تحقق یافته سال قبل آنها، تسهیلات قابل پرداخت است.

وی همچنین از توافق 4جانبه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ،بنیاد علوی، استانداری گلستان و بانک سینا خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه به طرح های اشتغالزایی روستایی از 100 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان تسهیلات با سود 8 درصد ارائه می شود و تا کنون برای 20 میلیارد تومان طرح توجیهی در نظر گرفته شده و برای مرحله اول از سوی استان ارائه شده و آمادگی ارائه طرح های دور جدید برای 20 میلیارد تومان اعطایی دوم به استان وجود دارد.

نصیبی گفت: در صورت اختصاص 20 میلیارد تومان دوم، اطلاع رسانی لازم به فرمانداری ها و بخشداری ها انجام می شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان، خاطر نشان کرد: دهیاران باید اولویت های روستا را مورد توجه قرار دهند و مانده حساب های خود را در پروژه های عمرانی و طرح های درآمد زا در چهارچوب قوانین و دستورالعمل ها هزینه کنند.

نصیبی، به همکاری های صندوق کارآفرینی امید در زمینه طرح های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت:صندوق کارآفرینی امید با توجه به تفاهمنامه کشوری با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ،طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی روستایی را با تخصیص تسهیلات با نرخ سود پایین مورد حمایت قرار می دهد و کارخانه کود آلی ترشیز که در سقرتپه گمیشان طی روزهای گذشته کلنگ آن به زمین خورد یکی از این نمونه هاست.

وی با تاکید بر پتانسیل های بالای شهرستان گمیشان در زمینه کارآفرینی و گردشگری، خاطر نشان کرد: سامانه کارآفرینی روستایی استان در حال راه تهیه و راه اندازی است و مقرر گردیده نسخه اقتصادی برای 100 روستای استان تهیه شود که تعدادی از روستاهای این شهرستان نیز شامل این موضوع خواهند شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با بیان اهمیت انضباط و شفافیت مالی در شرکت های تعاونی، یادآور شد: 21 پروژه عمرانی برای روستاهای شهرستان گمیشان از محل اعتبارات بند«و» در سال 95 تعریف شده و در دست اقدام است.

وی افزود: دهیاران باید مطالبه گری و پیگیری لازم جهت رفع نیازهای روستائیان را مورد نظر قرار دهند و نباید تنها نقش رابط ادارات و دستگاه های اجرایی را داشته باشند.

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان گمیشان ضمن گرامیداشت هفته وحدت،گفت: همه باید مباحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند چرا که از این طریق افزایش درآمد کشور رقم خواهد خورد و این امر می تواند کشور را از تهدیدات احتمالی مراقبت نماید.

امیرشیر توماج نقش دهیاران و شوراها را در توسعه شهرستان پراهمیت دانست و گفت: سیاست دولت حمایت از مناطق مرزی و محروم است و دهیاران باید در جذب مشارکت های اقتصادی و فرهنگی مردم تلاش کنند.

پرداخت تسهیلات به طرح های اقتصادی دهیاری های گلستان


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .