عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن برگزار شد


نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن برگزار شد

نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن برگزار شد

 با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان، مدیران اقتصادی استان، فیروزی فرماندار شهرستان، داریوش ارجمند بازیگر محبوب کشور، نشست فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن در حوزه های مختلف از جمله بخش گردشگری و صنایع دستی، کشاورزان، دامداران، بازاریان وصنعتگران شهرستان در  راستای هم اندیشی درباره مشکلات فعالان اقتصادی در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ دکتر صادقلو استاندارضمن تقدیر از خدمات فعالان اقتصادی در این شهرستان، اظهار کرد:  تلاش میکنیم موانع پیشروی فعالان اقتصادی را مرتفع کنیم تا زمینه های رشد و توسعه شهرستان و منطقه حاصل شود.

وی ضمن پاسخ به تک تک سوالات مطرح شده توسط حاضرین افزود: برخی مشکلات مطرح شده مانند بحث مالیات بر ارزش افزوده باید درسطح کشور پیگیری شود.

وی افزود: با اجرای طرح رونق تولید در سال جاری، ازمحل این طرح، تاکنون سه هزار و 720 میلیارد ریال تسهیلات به واحدها و طرحهای تولیدی استان گلستان پرداخت شده، که با توجه به پرداخت تسهیلات از محل سایر منابع بانکی به واحدهای صنعتی استان، درمجموع در سال جاری حدود 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرحهای اقتصادی استان پرداخت شده و گلستان از این حیث رتبه چهارم کشور را دارد.

استاندارگلستان از اعمال نظارت جدی بر واحدهای تولیدی دریافت‌ کننده تسهیلات خبر داد و افزود: علاوه بر نظارت کمیته کارگر و تسهیل و رفع موانع تولید گلستان، بانکها و دستگاههای نظارتی نیز بر هزینه کرد تسهیلات نظارت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه با مقایسه درصد اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی و صنعت استان با کل کشورگفت: در کشور این درصد 76 درصد بخش صنعت و 24 درصد کشاورزی است، ولی در گلستان این رقم 55 در صد در بخش صنعت و 45درصد دربخش کشاورزی می باشد.

قوانلو با مثبت دانستن پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی گلستان در قالب بسته حمایتی دولت، ابراز امیدواری کرد: تاثیر این بسته حمایتی بر رونق تولید، ایجاد اشتغال و نیز پایداری آن در ماههای آینده و در نهایت سال آینده نمایان می‌شود هر چند که هم ‌اکنون نیز تکاپو رونق در شهرک‌ها  و نواحی صنعتی به وضوح قابل رویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین گفت:  بر اساس تصمیم کارگر وتسهیل و رفع موانع تولید استان، بانکها حق ندارند برای مطالبات خود در سال جاری اقدام قضائی کنند.

حجت الله خلیلزاده مدیرکل شرکت های صنعتی استان گلستان نیز در پایان جلسه نسبت به برطرف کردن مشکلات زیر ساختی شهرک صنعتی پنج پیکر از قبیل مشکل آسفالت و روشنایی و ... قول مساعد داد.

گقتنی است از جمله مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان عبارت بودند از: درخواست تسهیلات، مشکل کمبود سرمایه در گردش، موانع صادرات و مبادله ارز، رکود بازار، مالیات بر ارزش افزوده بالا، مشکلات زیر ساختی ازقبیل راه و روشنایی در شهرک صنعتی، اختصاص سهمیه کم گندم به کارخانجات آرد، نبود بازار فروش و...  بود که توسط  فعالان اقتصادی مطرح شد.

نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .