عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خبر داد:

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تهیه اطلس کودکان استان در دستور کار فرمانداریها با همکاری دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار می گیرد.

"علی اصغر طهماسبی" در دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان در سال 96 که با موضوع " کودک " برگزار شد، اظهار کرد: این اولین جلسه اختصاصی کارگروه بانوان و خانواده با موضوع کودک است و معتقدیم موضوع حقوق کودکان به لحاظ اهمیت حتی بالاتر از حقوق شهروندی قرار می گیرد.

رئیس کارگروه بانوان و خانواده استان تصریح کرد: ما در حوزه کودکان طی چهار سال گذشته پیگیر موضوع کودکان بازمانده از تحصیل در شورای آموزش و پرورش استان بوده ایم و در کارگروه اجتماعی و کمیته های ذیل آن نیز موضوع کودکان کار،کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های سمن های فعال در حوزه کودکان، گفت: خوشبختانه سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها در حوزه کودکان به خوبی سازماندهی شده و دلسوزانه با هماهنگی بهزیستی کار می کنند.

در این جلسه همچنین "مظفر الوندی" دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: بازماندگی از تحصیل، مصرف انواع مواد مخدر، داشتن برخی باورهای غلط و مباحث مرتبط با هویت از تهدیدهای مهم حوزه حقوق کودکان در ایران به شمار می رود.

وی بیان کرد: رعایت حقوق کودکان فقط به منزله کمک به کودکان کار یا افراد بی سرپرست نیست بلکه همه بچه های زیر 18 سال را شامل می شود که گستردگی کار و فراوانی افراد تحت پوشش نیازمند دخالت و همکاری مستمر همگانی است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: ایده آل این است که به همه کودکان زیر 18 سال خدمات ارایه کنیم اما گسترده بودن نیازهای افراد آسیب پذیر مانند کودکان کار و بی سرپرست اولویت اجرای برنامه ها را به هم ریخته و به طبع آن دست یابی به اهداف را دچار مشکل جدی کرده است.

الوندی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در استان ها مانند تشکل ها و خیریه ها برای رفع نابرابری، توجه به بنیان خانواده و دانش بنیان بودن طرح ها از جمله موارد ضروری و مهم در زمان تصویب و اجرای برنامه های مرتبط با کودکان و خانواده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: اگر چه حضور و سکونت اقوام گوناگون در گلستان تاثیر پذیری آن ها در یکدیگر را فراهم کرده اما بی توجهی به خواسته های آنان و فراهم نکردن شرایط مناسب و مورد نیاز امکان ایجاد معضل و بحران های گسترده را اجتناب ناپذیر می کند.
مهدی دهرویه بیان کرد: یکی از معضلاتی که در بخش اتباع بیگانه و مهاجرین خارجی با آن مواجهیم وجود شناسامه ها و مدارک جعلی است که از جمله آسیب های آن ازدواج با شهروندان ایرانی و تبعات فراوان ناشی از آن است.
وی افزود: از آن جا که پنهان کاری همیشه مخفی نمی ماند پس از آشکار شدن موضوع ازدواج ها؛ بحران هویت همسران و به خصوص فرزندان آنان را فرا گرفته و آسیب های جدی و بی پایانی به همراه خواهد داشت.
دهرویه بازماندن از تحصیل را یکی از مشکلات بزرگ فرزندان اتباع خارجی ساکن گلستان عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل با رایزنی فراوان 5 میلیارد ریال اعتبار از منابع بین المللی برای ساخت یک مدرسه در گرگان دریافت شد که با بهره برداری از آن یکی از جدی ترین دغدغه های مرتبط با اتباع خارجی از میان خواهد رفت.

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

تهیه اطلس کودکان در شهرستانهای استان

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .