عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرکز کنترل و مدیریت حوادث گلستان افتتاح شد


مرکز کنترل و مدیریت حوادث گلستان افتتاح شد

مرکز کنترل و مدیریت حوادث گلستان افتتاح شد

با حضور استاندار گلستان مرکز کنترل و مدیریت حوادث مدیریت بحران استان گلستان افتتاح و به بهره‎برداری رسید.

استاندار گلستان در آیین افتتاح این مرکز ابراز امیدواری کرد: این مجموعه بتواند نقش موثری در افزایش کارآمدی مدیریت بحران استان ایفاء کند.
جواد قناعت اظهار داشت: توسعه ساختمان مدیریت بحران استان به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی، اهداف سازمانی این اداره کل و ظرفیت‎های قانونی آن می‎تواند در بهتر اداره کردن این مجموعه کمک کند.
وی با اشاره به حادثه‎خیزی استان در سطح کشور خاطرنشان کرد: این موضوع نشان میدهد که هر لحظه در معرض یک حادثه طبیعی هسیتم و باید برای مواجهه با این حوادث از آمادگی لازم برخوردار باشیم.
گلستان در زمره حادثه‎خیزترین‎ استان‎های کشور
قناعت با اشاره به تلاش‎های مدیریت بحران طی سالهای گذشته و اخیر یادآور شد: به رغم اینکه استان همیشه در زمره برترین‌های کشور در حادثه‌خیزی بوده اما اقدامات مناسبی طی سالهای اخیر در زمینه پیشگیری و بازسازی انجام گرفته است.
قناعت متذکر شد: امیدواریم آرامشی که فعلا در حوزه مدیریت بلایای طبیعی استان حاکم است، همچنان تداوم داشته باشد تا بتوان برای چرخه پیشگیری در استان برنامه‌های تاثیرگذار و پیشگیرانه‌ را تداوم بخشید.
تاکید بر اهمیت جایگاه ارتباطات در مدیریت بحران
در ادامه این بازدید استاندارگلستان در مرکز سیستم ارتباطی مدیریت بحران استان(euc) حاضر شد و از بخش‎های مختلف آن بازدید به عمل آورد.
وی در این بازدید ضمن برقراری ارتباط با مرکز سازمان مدیریت بحران کشور و تبریک میلاد امام رضا(ع) این سیستم ارتباطی را در مدیریت بحران استان گلستان افتتاح کرد.
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه ارتباطات در مدیریت بحران تصریح کرد: افزایش ظرفیت‎های ارتباطی در مدیریت بحران در افزایش سرعت خدمت‎رسانی به شهروندان استان تاثیرگذار است.
قناعت یادآور شد: در بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی می‎توان با تبادل به موقع اطلاعات و اخبار علاوه بر آگاهی نسبت به وضعیت منطقه برای نجات و امداد‎رسانی، برنامه‎ریزی به موقع و جامعی ارائه داد.
بنای مرکز کنترل و مدیریت حوادث استان در مساحت 150 متر مربع از سال 1390 آغاز شده بود.
استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است

 


تأیید کننده خبر : قائینی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1561
  • کد خبر : 390