عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

دولت مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد

دولت مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد و بر همین اساس سایت ها و شبکه های اقتصادی باید فعال تر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر محمدرضا سپهری در نشست فعالان اقتصادی استان در طرح توسعه مشاغل دانش بنیان و حرفه ای محور، گفت: شاخص های کشور ما در حوزه کسب و کار وضعیت مناسبی در عرصه جهانی ندارد چراکه نظام کسب و کار و مفاهیم آن در عرصه جهانی تغییر کرده و ما نیز باید خود را با این مفاهیم تطبیق دهیم.

وی با اشاره به مباحث توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: ما امروز باید به سمت اقتصاد دانش بنیان و مردم محور حرکت کنیم که ذینفعان با بهره مندی از آن ، مشارکت لازم را نیز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ثروت آفرینی باید در جامعه مقدس شمرده شود، گفت: اقتصاد نباید تنها مبتنی بر دانش صرف باشد و باید با تغییر سیستم های اقتصادی به سمت روش های نوین حرکت کند.

وی با بیان اینکه این جلسات به فهم، درک و ادبیات مشترک کمک می کند، خاطر نشان کرد: باید تحولات دنیای کار و فرصت های بازار کار شناخته شود و همچنین به منافع ملی کشور با نگرشی سیستمی نگاه شود تا زمینه های کسب و کار در حوزه اشتغال دانش بنیان فعال گردد.

دکتر سپهری در پایان پیشنهاد کرد اطلس استان با استفاده از jis و jps تهیه شود و در آن بررسی گردد چه مشاغلی در ده سال آینده استان در حال نابودی و چه مشاغلی در این فاصله زمانی ایجاد می شوند و برهمین اساس از مشاغل در حال ایجاد حمایت شود تا بتوانند نقش پررنگ تری در عرصه توسعه استان داشته باشند.

لازم به ذکر است در این نشست که در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شده بود، دو تن از فعالان اقتصادی نیز به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست دکتر جلالی پدر علم IT ایران و عباسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

دولت مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد

 

دولت مصمم است نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد کاهش دهد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .