عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

معاون عمرانی استاندار در جلسه کمیته ساماندهی مناطق ساحلی استان؛

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با تاکید اینکه احداث دو بندر تجاری و مسافری استان باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: منابع طبیعی ظرف یک ماه حریم طبیعی سواحل استان را به این کمیته ارسال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 2 آبان در یازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان که با حضور مهندس خلیلی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر کشور برگزار شد، گفت: از ظرفیتهای خوب سواحل استان نیز باید در زمینه گردشگری و اشتغالزایی استفاده ویژه گردد.
وی با اشاره به اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار جهت لایروبی کانالهای چاپاقلی و خوزینی تخصیص داده شده است، افزود: با لایروبی این دو کانال آب دریای خزر به خلیج گرگان می رسد.
مهندس غراوی با بیان اینکه اداره کل شیلات استان جهت دادن مجوز به پرورش دهندگان ماهیان خاویار در قفس، با سرمایه گذاران همکاری لازم را داشته باشد، گفت: موانعی که در سواحل برای ایجاد اشتغالزایی و گردشگری وجود دارد با همکاری مسئولین استانی و کشوری بر طرف گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با ابراز تاسف از اینکه شهرستانهای ترکمن، گمیشان و بندرگز با توجه به اینکه ماهیت ایجاد و تشکیل آنها فعالیتهای بندری و تجاری ساحلی بوده است، گفت: هم اکنون این شهرها متاسفانه این کاربریها را ندارد و تقریبا از حیث انتفاع خارج شده اند.
وی افزود: گرچه شاید طول نوار ساحلی ما چندان گسترده نباشد ولیکن انتظارات فراوانی جهت  استفاده حداکثری و کارایی از همین مقدار اندک وجود دارد.
مهندس غراوی خاطر نشان کرد: طرح ICZM کار بسیار جامع و کاملی جهت مدیریت یکپارچه سواحل و پرهیز از موازی کاری است که طرح آمایش و ارزیابی استان نیز منطبق با کاربریهای تعریف شده در طرح ICZM بویژه شیلات و گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه 8000 هکتار از اراضی میانکاله خشک شده است، تصریح کرد: همه دستگاهها اطلاعات خود را در زمینه علاج یابی این پدیده به مشاوران مطالعه تحویل دهند.
همچنین در این جلسه مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ICZM و یا بعبارتی مديريت يكپارچه مناطق ساحلي يك فرآيند مستمر و پوياست كه براساس آن تصميمات لازم جهت بهره‌برداري صحيح، توسعه موزون و حفاظت از نواحي ساحلي و دريايي و منابع آن اتخاذ مي‌گردد.
وی افزود: 890 کیلومتر از سواحل در شمال کشور و 4900 کیلومتر در جنوب کشور واقع است و از مجموع کل سواحل کشور حدود 840 کیلومتر آن پیرامون جزایر توزیع شده است و استانهای گیلان-مازندران-گلستان-خوزستان-بوشهر-هرمزگان-سیستان و بلوچستان در زمره 7 استان ساحلی کشورمان محسوب میشوند.
خلیلی احداث سازه های ساحلی – دريايي - نبود دسترسي همگاني به دريا - آلودگی آب های دریا(آلاينده های خانگی، صنعتی و کشاورزی) - تهديد زيستگاه های گونه های کمیاب و نادر - نابسامانی های ناشی از تداخل وظایف و ماموریت های دستگاه های مرتبط - نبود رژيم حقوقی مشخص را از جمله چالش های سواحل دریای خزر دانست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی کشور،دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز را یکی از دیگر معضلات و دغدغه مهم استان دانست و گفت:گلستان درمقایسه با دیگر استانهای ساحلی کشور کمتر با این معضل مواجه است.
درپایان این جلسه فرمانداران شهرستانهای ساحلی استان و دیگر مدیران به بیان دغدغه خاطرها و انتظارات خود درخصوص سواحل، بنادر و کشتیرانی پرداختند و تصمیمات لازم جهت پیگیری و رفع معضلات موجود گرفته شد.

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 

احداث دو بندر تجاری و مسافری استان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

 



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .