عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش زنان نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارد

سرپرست دفتر امور بانوان استانداری گلستان:

آموزش زنان نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارد

آموزش زنان نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارد

 سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آموزش زنان نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارد.

فائزه عبداللهی ظهر امروز در نشست با حضرت آیت‏ الله عبدالهادی حسینی‏ شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی از آمار زنان بی ‏سواد و کم‏ سواد در گلستان خبر داد و اظهار کرد: بی‏ سوادی یک آسیب بزرگ در جامعه است که اگر بخواهیم مشکلات حل شود باید موضوع آموزش زنان را که نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارند را جدی بگیریم.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‏های حوزه زنان و خانواده استان از جمله تدوین سند چشم‏ انداز استان حول محورهای تحکیم بنیان خانواده، تعمیم باورهای دینی، اشتغال زنان به ویژه زنان بی‏ سرپرست و بد سرپرست و ... تصریح کرد: در سند برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده در ماده 230 برنامه پنجم توسعه و 14 محور تدوین شده، حوزه زنان و خانواده مهم دیده شده است.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به نامگذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: ما در حوزه زنان و خانواده نیازمند تدبیر و تلاش و هم‏ اندیشی و همکاری بیشتر برای تحقق منویات معظم‏ له هستیم.

عبداللهی یادآور شد: زنان بیش از نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‏دهند و لازم است مدیران با تشکیل کمیته‏ های ویژه بانوان، از برنامه‏ ها و ایده‏ های خوب و کاربردی این قشر برای اداره بهتر استان در زمینه‏ های مختلف بهره‏ گیری کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری:
آشنایی با احکام خدا راه نجات جامعه از آسیب‎های فرهنگی است

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش احکام اسلامی و قرآن در کاهش مشکلات فرهنگی جامعه گفت: بدنه جامعه باید با احکام خدا آشنا شوند چرا که دین خدا راه حل مشکلات فرهنگی جامعه است.
 حضرت آیت‎الله عبدالهادی حسینی‎شاهرودی هم در این نشست ، توجه به قرآن و احکام اسلامی را برای حل مشکلات جامعه ضروری دانست.
وی با اشاره به تصویب اجرای طرح صیانت از خانواده در شهرستان علی‎آبادکتول، خاطرنشان کرد: این طرح با موضوع مهارت‎های زندگی قبل از ازدواج که شامل مهارت‎های پزشکی، روانشناسی، ایمنی، قانونی، اخلاقی و دینی است می‎تواند تاثیر مثبتی در تحکیم بنیان خانواده داشته باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکثر اختلافات در دو سال اول زندگی مشترک جوانان اتفاق می‎افتد که این آموزش‎ها می‎تواند زمینه‎ساز کاهش آمار طلاق باشد.
شایان ذکر است جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات و فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده و برنامه‌ریزی در جهت چگونگی همکاری، با حضور حضرت آیت ‏الله عبدالهادی حسینی‏ شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استان، فرماندار و کارشناس امور بانوان شهرستان علی‏ آباد کتول، رئیس بهزیستی شهرستان، مسئول بسیج خواهران شهرستان و عضو شورای شهر علی ‏آباد کتول برگزار شد.

 


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .