عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

استاندار گلستان:

باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

 استاندار گلستان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در تمام شئون تاریخی مبارزه ،علما حرف های زیادی برای گفتن دارند و باید از ظرفیت روحانیت و منابر در جهت پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه ساماندهی علما و نقش تبلیغی آنها می تواند بالاترین تاثیر را در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد، تصریح کرد: از آنجا که مردم به سخنان علما در منابر اعتماد و اطمینان دارند باید نسبت به تقبیح مواد مخدر از این تربیون استفاده شود.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته خیرین پیشگیری از اعتیاد، خاطر نشان کرد: باید فراخوانی نسبت به حضور خیرینی که می توانند در راه پیشگیری از اعتیاد موثر باشند صورت گیرد و در این راه نباید تنها به ظرفیت های دولتی نگاه شود و استفاده از تمام ظرفیت ها خصوصاً ظرفیت های خصوصی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات اولیه جهت تدوین سند جامع مبارزه با مواد مخدر استان، یادآور شد: یقیناً تدوین چنین سندی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که وظیفه این ستاد سیاست گذاری در سطح کلان استان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر است.

دکتر صادقلو طرح ساماندهی معتادانی که در غربالگری ماده 16 قابلیت پذیرش را ندارند، طرحی با افق مدیریتی دانست و افزود: اینکه ما در گلستان معتادان را در هیچ حالتی به حال خود واگذار نمی کنیم و چنین طرحی برای مدیریت آنها آماده شده نشان از توجهی عالمانه به موضوع دارد که امیدواریم با دقت نظر لازم اجرا شود.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل گمرکات استان از خرید و نصب ایکس ری چمدانی در مرز اینچه برون خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته مرز اینچه برون اولویت اول گمرکات کشور جهت خرید و نصب ایکس ری کامیونی در کشور در سال 94 است که در کنترل ورود و خروج مواد مخدر از کشور تاثیر ویژه ای دارد.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان گزارشی از فعالیت های کمیته مقابله با مواد مخدر ارائه کرد و افزود: ضربه زنی به شبکه های اصلی قاچاق، جلوگیری از فعالیت شبکه های توزیع و جمع آوری خرده فروشان از اصلی ترین محورهای فعالیت کمیته مقابله بوده که توانسته با این روند، در 6 ماه گذشته 76 درصد بیش از مشابه سال گذشته کشفیات مواد مخدر داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ارائه دو طرح در زمینه استفاده از پتانسیل روحانیون در جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر پرداخت و افزود: 2229 مسجد شیعه و سنی در استان وجود دارد که با توجه به طرح های ارائه شده می توان از این پتانسیل در جهت آگاه سازی و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر استفاده کرد.

شایان ذکر است در این جلسه دیگر اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه دیدگاه های خود پیرامون موضوعات مطرح شده، پرداختند.

 

باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

 

باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

 

باید از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .