عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

استاندار گلستان درجمع اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات گنبدکاووس

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

استاندار گلستان با مهم و حساس دانستن انتخابات هفت اسفند امسال، این انتخابات را دارای تاثیر و وجهه بین المللی دانست و برلزوم حضور پرشور و حداکثری واجدین شرایط دراین عرصه مهم سیاسی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گلستان، دکتر حسن صادقلو روز دوشنبه درجمع اعضای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: نوع تعامل و نگاه کشورهای جهان به ایران اسلامی، علاوه بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به میزان حضور ملت در انتخابات نیز بستگی دارد.
وی بابیان اینکه انتخابات مظهر اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است، گفت: شعاع انتخابات به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، علاوه بر بعد داخلی و ملی، بعد بین المللی نیز دارد.
دکتر صادقلو با تاکید برضرورت حساس بودن نسبت به وجهه و تاثیر بین المللی انتخابات پیش رو از سوی همه دست اندرکاران اجرایی، نظارت و بازرسی، اضافه کرد: همه باید باور و نگاه خود را به شعاع وسیع این مساله بسیار مهم و حیاتی که متعلق به نظام و یک اصل بزرگ حاکمیتی است، تغییر دهیم.
وی، رعایت قانون، اصل بیطرفی، اخلاق انتخاباتی، حق الناس و امانتداری درانتخابات از سوی تمامی عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و نیز از سوی نامزدها و طرفداران آنان را مهم دانست و تصریح کرد: توجه به این عوامل سبب برگزاری انتخابات پرشور، سالم و باحضور حداکثری مردم در هفت اسفند می شود.
استاندار گلستان همچنین تنوع اقوام در گلستان را یک فرصت برای استان دانست و خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و طرفداران آنان یادآور شد: نباید با برخی رفتارهای سلبی و توجه صرف به مسائل قومیتی، این فرصت را به ناهنجاری و تهدید تبدیل کرد زیرا برای آینده سیاسی استان ضرر دارد.
دکتر صادقلو، رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز نامزدها از دادن وعده و شعار و یا شعارهای قومیتی را از دیگر مسائل مهم مورد توجه در انتخابات دانست و گفت: قول های انتخاباتی یا پهن کردن سفره های رنگین به نظر من کلک انتخاباتی است و مردم باید به این مسائل توجه نمایند ضمن اینکه هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی بایستی نسبت به این رفتارها حساس بوده و آن را به عنوان یک تخلف انتخاباتی، مستند نمایند.
وی با تاکید مجدد بر ضرورت رعایت مرّ قانون و اصل بی طرفی ازسوی عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی فارغ از هرگونه فکر، سلیقه و جناح در برگزاری انتخابات، اضافه کرد: رعایت این دو اصل به ایجاد آرامش در جامعه و حضور پرشور در انتخابات کمک می کند.
استاندار گلستان همچنین نظارت بر شیوه تبلیغات نامزدها در دو فضای واقعی و مجازی را از دیگر وظایف هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی دانست و خاطرنشان کرد: نوع برخوردها با متخلفان باید به گونه ای باشد که شور انتخاباتی درمردم را از بین نبرد.
وی برگزاری انتخابات سالم و پرشور را مهمترین ماموریت نظام درسال جاری برشمرد و گفت: کارنامه سیاسی کشور با انتخابات ارزیابی می شود و همه باید در راستای رضای خدا و مردم حرکت نمایند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین نشست گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد انتخابات این شهرستان و فعالیت کمیته های هشتگانه آن ارائه کرد و گفت: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم با حضور پرشور مردم فراهم است.
محمد حمیدی بابیان اینکه برای برگزاری انتخابات هفت اسفند، 183 شعبه اخذ رای درمناطق شهری و روستایی گنبدکاووس پیش بینی شده که 10 درصد بیشتر از انتخابات قبلی است، افزود: یک هزارو 112 عامل اجرایی نیز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی گفت: از مجموع 33 نامزد ثبت نامی دراین حوزه انتخابیه، صلاحیت 19 نفر تایید شد که تا کنون سه نفر از این تعداد انصراف داده اند.
در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان، رئیس هیات بازرسی انتخابات استان گلستان، مدیرکل حراست استانداری و مشاور استاندار نیز حضور داشتند.
لازم به ذکر است شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

 

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

 

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

 

انتخابات 7 اسفند ،تاثیر و وجهه بین المللی دارد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 947
  • کد خبر : 18054