عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 30 مهمان خارجی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین شرکت می کنند

استاندار گلستان:

30 مهمان خارجی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین شرکت می کنند

30 مهمان خارجی در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین شرکت می کنند

 استاندار گلستان گفت: هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان با پیش بینی حضور 30 سفیر و کاردار از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو صبح امروز ( شنبه) در گفتگویی خبری اظهار کرد: در حال پیگیری برای حضور 10 کشور عضو اکو در جشنواره امسال هستیم.

وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام از 16 الی 19 مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای استان برگزار می شود، افزود: از تمامی استان های کشور به منظور نمایش ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی خود در این جشنواره شرکت می کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: حضور 19 گروه موسیقی سنتی و مراسمات آیینی برای اجرای برنامه در طول مدت برگزاری جشنواره که چهار شبانه روز خواهد بود پیش بینی شده است.

دکتر صادقلو از احتمال حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد و گفت: در جشنواره امسال ، حدود 200 غرفه برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور کشورهای همسایه نیز به جهت ارائه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این جشنواره قابل توجه خواهد بود.

به گفته استاندار گلستان، برگزاری تورهای یک روزه معرفی استان برای سفرای کشورهای اکو و مهمانان خارجی، هنرمندان و شرکت کنندگان در جشنواره، برگزاری کارگاه آموزشی صنایع دستی و میراث فرهنگی و... از جمله برنامه های متنوع و کاربردی در جشنواره امسال است.

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین 16 الی 19 مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان گلستان برگزار می شود.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1502
  • کد خبر : 2205