عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اظهارات استاندار گلستان در خصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون


اظهارات استاندار گلستان در خصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون

اظهارات استاندار گلستان در خصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون

 استاندار گلستان با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در جلسه امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون این لایحه در مسیر کمیسیون اصلی (اقتصادی) قرار دارد تا پس از بررسی کارشناسی در آنجا برای تصویب نهایی به صحن علنی بازگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلیات و جزئیات این لایحه در کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس نهم به تصویب رسیده است و گمان نمی کنم مشکلی در بررسی مجدد آن در کمیسیون اقتصادی باشد لذا پیش بینی می شود به زودی به تصویب اعضای کمیسیون برسد.

وی تصریح کرد: از هنگام آغاز بکار مجلس دهم بطور جدی پیگیر بازگشت مجدد این لایحه که از جمله مصوبات سفر رییس جمهوری به استان گلستان است، شدیم و در همان روزهای اول به همراه مجمع نمایندگان استان جلسه ای با ریاست مجلس داشتیم.

وی اظهار کرد: رییس مجلس برای این که این لایحه در دل لوایح عادی نباشد با قید یک فوریت آن برای طرح در صحن علنی موافقت کرد که این قول امروز عملی شد.

صادقلو گفت: اگر قرار بود قید یک فوریت مطرح نباشد، بدون شک مدت ها زمان لازم بود تا ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در قالب لایحه عادی در مجلس مطرح شود.

استاندار گلستان افزود: معتقدم مصوبات سفر رییس جمهوری در راستای خدمت به مردم مانند ناموس ما است و باید در راستای اقدام و عمل آن را عملیاتی کنیم.

صادقلو خاطرنشان کرد: هیات دولت سال گذشته کار خود را انجام داد و با تصویب ایجاد منطقه آزاد اینچه برون لایحه خود را تقدیم مجلس کرد، این لایحه به کمیسیون های اصلی و فرعی مجلس نهم ارجاع داده شد و در تمامی کمیسیون ها به تصویب رسید اما در صحن علنی تصویب نشد.

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه با قید یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند که بر اساس آن در صورت تصویب نهایی؛ منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان ایجاد می شود.

نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس با 130 رای موافق، 100 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر به یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و دوازده منطقه وی‍ژه اقتصادی رای مثبت دادند.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون از طرح های مهم مورد پیگیری در گلستان قرار بود در شرق استان و در مرز ایران و ترکمنستان اجرایی شود اما نمایندگان مجلس نهم در جلسه علنی روز یکشنبه 29 آذر 94 با ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از جمله راه اندازی اینچه برون در استان گلستان مخالفت کردند.

این لایحه از تجمیع پنج لایحه دولت و نظرات نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی بود که به دلیل آنچه مغایر بودن با برنامه پنج ساله توسعه پنجم کشور نامیده شد، رای نیاورد.

منطقه مرزی اینچه برون در استان گلستان حلقه اتصال تجارت ایران با ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای میانه است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1132
  • کد خبر : 22757