عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دکتر فانی: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقا کیفیت است


دکتر فانی: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقا کیفیت است

دکتر فانی: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقا کیفیت است

  وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش آموزان طی یک دهه گذشته از نوزده میلیون به دوازده میلیون و هفتصد هزار نفر کاهش یافته و این در حالی است که حجم نرم افزاری و سخت افزاری آموزش و پرورش افزایش یافته است و ما راهبرد اصلی آموزش و پرورش را ارتقا کیفیت قرار داده ایم.

دکتر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان در گرگان، فرصت امروز را فرصتی طلایی برای ارتقای کیفیت دانست و افزود: از آغازین روز دولت مطالعه جهت چگونگی ارتقا کیفیت را مد نظر قرار دادیم. چرا که معتقد بودیم اداره ی نهادی چون آموزش و پرروش با آزمون و خطا میسر نیست.

وی افزود: در همین راستا هفتصد و پنجاه مسئله آموزش و پرورش را احصا کردیم و در این راستا چند مورد را سیاستاصلی خود قرار دادیم.

وی گفت: مدیریت نیروی انسانی، بهسازی نیروی انسانی، توسعه ی مشارکت، ارتقا مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و تمرکز زدایی از مهمترین مسائلی است که دولت به صورت زیر ساختی در یک سال گذشته پیرامون مسائل آموزش و پرورش مد نظر قرار داده و یقینا در بودجه ی 94 و برنامه ی ششم توسعه نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین دغدغه ی ما در سال تحصیلی 93- 94 آن است که هیچ کودک بالای 6 سالی بیرون از مدرسه نباشد و بی سوادی در بین کودکان این سرزمین وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد درسال گذشته 110 مدرسه در ایران تنها یک دانش آموز و یک معلم داشتند. در حالیکه کودکانی از ورود به مدرسه سر باز زدند و ما از تمام نیروهای شورای آموزش و پرورش استان گلستان و شخص استاندار می خواهیم که در مدیریت این امر همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه، وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان، مخدومی مدیر کل نوسازی مدارس استان گزارش از وضعیت مدارس و دانش آموزان استان گلستان ارائه دادند.

گفتنی است استان گلستان دارای 300 هزار دانش آموز و 21 هزار کارمند آموزش و پروش است.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1607
  • کد خبر : 2460